יוצאת למאבק. בני ברק
יוצאת למאבק. בני ברקש. כהן. ערוץ 7

עיריית בני-ברק תפנה היום (ב') לבית המשפט בדרישה להוציא צו מניעה ולאכוף את ביצוע ההסכם בין העירייה לבין הממשלה שלא לבצע כל עבודות בשבתות ובחגי ישראל במסגרת עבודות הרכבת הקלה.
ההחלטה לפנות אל בית המשפט מגיעה לאחר שפורסם בחדשות 10, כי חברת נת"ע צפויה להפר את ההסכמים שנחתמו עם עיריית בני ברק ולבצע עבודות חפירה וכריה בתוואי הרכבת הקלה בשבתות ובחגים ואף ביום הכיפורים.

לטענת חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, בהתאם להסכם המוקדם שנחתם בין הממשלה לבין העירייה נקבע בסעיף 13 להסכם כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק, בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה, כצד לחוזה הזיכיון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל. מטעם הממשלה חתם על ההסכם מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי.

"מעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכמים כתובים וחתומים ולבצע עבודות בשבתות ובחגים", אמר ראש העיר. "העירייה, מצידה, בנוסף לכל הפעולות המשפטיות המתבצעות על ידה כבר היום, היא תפעל גם בכל הדרכים הנוספות למניעתם של מעשים חמורים מסוג זה", הוסיף.

זייברט הדגיש כי מצער וכואב על עבודות המתבצעות על ידי חברת נת"ע בשבתות ובחגים בערים סמוכות ועל היותה נותנת ידה לפגוע בקדושת השבתות והחגים, שהיא יסוד מרכזי לעם ישראל לדורותיו.