מגישי הפינה מסיימים מחזור
מגישי הפינה מסיימים מחזורצילום: יח"צ

מידי יום מוגשת בערוץ 20 פינה העוסקת בפרקי הרמב"ם היומיים. בפינה דנים מפורסמים בהלכות הרמב"ם תוך כדי שילוב פרשנות קלילה ומעניינת במטרה להנגיש את תורתו של הרמב"ם לקהל הרחב.

בין מגישי הפינה נמנים הזמר ישי לפידות, השחקנים גולן אזולאי, נתי רביץ ודן שפירא, מגיש הטלויזיה עודד מנשה ועוד.

גולן אזולאי מספר, "לפני שלוש שנים הנחתי את אירוע סיום הרמב״ם היומי בבנייני האומה עם כל החמ״ד והתרגשתי מאוד מהנוער הלומדים רמב״ם ומעל הבמה אמרתי שבלי נדר אני לוקח על עצמי להשתדל ללמוד גם את הרמב״ם היומי ועשיתי מנוי לחוברת היומית. התחלתי קצת ללמוד ולא הסתדר לי בשל העבודה המורכבת בשעות לא שעות. היה לי צער מכך שלא יכולתי ללמוד אך ליבי לא נתן לי לבטל את המנוי ואז אני מאמין שהקדוש ברוך הוא אמר לי קשה לך ככה? נביא לך את הלימוד בתוך יום צילום ודרך הכלים שאתה מכיר ומסתדר איתם. זו זכות בעבורי לומר בערוץ 20 את הלימוד היומי. כמו״כ אני משתף את הפרק בקבוצות השונות עם חברים והתגובות מאוד טובות וברוך ה׳ שזה פועל כזה מבורך".

נתי רביץ מציין, "אני לומד רמב״ם בכל הזדמנות שיש לי, מדהים אותי מעבר לחכמה המזהירה, השליטה בתחום הרפואה, פילוסופיה, אסטרונומיה ובהלכות התורה היכולת של הרמב"ם למפות את נפש האדם ולרדת לרזולוציות עמוקות מאד. מאד נהניתי להגיש את השיעורים שהביאו את הרמב״ם לימינו, קליל, זורם ומחכים".

דן שפירא, מוסיף כי "העבודה על דף הרמב״ם גרמה לי ללמוד ולהכיר אדם שהצליח להגיע לרמת איזון מושלמת בין רוחניות לגשמיות. ההתעסקות שלו מצד אחד בהלכות ומצד שני בפילוסופיה והיכולת שלו להפוך אותם לאחד, בלתי מנותק בשום אופן, גרמה לי לראות בו מודל לחיקוי. גם כרופא הוא התעסק בקשר בין גוף ונפש ומה למעשה רוצה האדם? להצליח לפעול בצורה מעשית בעולם אבל להבין גם את התמונה הגדולה, את האלמנט הרוחני שמסתתר מאחורי הנגלה. ללמוד רמב״ם זה להבין שהיה אדם בעולם הזה שהצליח להפוך את הנסתר והגלוי לאחד. מה שנסתר ישאר נסתר ומה שגלוי ישאר גלוי אבל הקשר ביניהם הוא הכרחי ואינסופי. מעבר לזה החשיבה פורצת הדרך שלו, חוסר הפחד שלו להתעמק גם בפילוסופים מהעולם, בתרבויות אחרות ולנסות להסיק מהם על הפילוסופיה היהודית גורמים לי לראות בו אדם אמיץ, ישר, עמוק ויסודי. אני מודה על הזכות להגיש את הפינה מתוך משנה תורה - דף הרמב״ם היומי".

הזמר ישי לפידות מציין, "באנו בשביל העבודה נשארנו בשביל החוויה. אלה המילים שבהם אפשר לסכם את התקופה של הרמב״ם בערוץ 20 כשאני אחד ממגישי המושגים הקבועים ברמב״ם. אחת החוויות הגדולות ביותר מעבר להעביר את עיקרי דבריו של הרמב״ם בצורה נגישה ומאוד ישראלית ועכשווית זה לגלות כמה הרמב״ם ופסקיו, דבריו והלכותיו תקפים, מתאימים ומותאמים גם לדור הזה מאות שנים אחרי לכתו. עבורי מדובר בחוויה כפולה מצד אחד להכיר ולהבין ביתר שאת וביתר עומק את דבריו של הרמב״ם אדם שבשנים קודמות רק גדולי ישראל למדו את דבריו והיום דבריו מונגשים לכל ילד בישראל ומצד שני להעביר את תורתו, דבריו, הליכותיו וחוכמתו של הרמב״ם בכלים שלנו היום לכל ילד וילדה בישראל. לסיים את המחזור של הרמב״ם זה חוויה גדולה ומרגשת ואני תפילה שנוכל בקרוב להתחיל ולסיים גם את המחזור הבא".

לכבוד סיום מחזור הלימוד, תשודר מחר (שלישי) בשעה 19:00 בערוץ 20 תוכנית מיוחדת בהנחיית ישי לפידות ובהשתתפות הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל וכן מגישי הרמב"ם היומי בערוץ 20, נתי רביץ, גולן אזולאי, דן שפירא ועוד.

הרמב"ם היומי – הלכות אבל, פרק ו'