עו"ד נתי רום
עו"ד נתי רוםצילום: אלירן אהרון

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה היום (שני) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הנער שנעצר אתמול במהלך פינוי מאחז באזור השומרון.

הוא שוחרר בערבות ובאיסור מפגש עם הקשורים לתיק אך ללא הגבלות נוספות או מעצר בית. בהחלטה ביקר השופט את המשטרה על חריגות מחוק הנוער במהלך החקירה והמעצר.

כזכור, אתמול במהלך פינוי המאחז, נעצר הנער על ידי שוטרים. הוא נחקר בחשד שבמהלך הפינוי כלב הקשור אליו נשך שוטר. לטענת המשטרה אחרי שהנער נדחף ע"י שוטר הוא שלח את הכלב על מנת שיפגע בשוטר הדוחף.

עו"ד נתי רום, שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו, טען בדיון כי הוא נכלא במהלך המעצר יחד עם בגירים בניהם ככל הנראה גם פלסטינים, בניגוד להוראות חוק הנוער ותוך סיכון ביטחוני. בנוסף, טען עו"ד רום כי הוא נחקר כאשר הוא אזוק בידיו, גם זאת בניגוד לחוק.

בהחלטתו, קיבל השופט את טענות הסנגור כמעט במלואן, וביקר את התנהלות המשטרה במהלך החקירה והמעצר. "הוראות החוק בעניינם של קטינים הינן ברורות, ומצופה מהיחידה החוקרת שתקפיד למלא אחר הוראות החוק", כתב השופט בהחלטה "ובכלל זה לא לאפשר שהייתם של קטינים בתא מעצר יחד עם בגירים אחרים, ולא לחקור קטינים כאשר הם עם אזיקים על ידיהם".

בנוגע לחשד עצמו, קבע השופט כי על פי סרטון שצולם במהלך הפינוי ושהובא לפניו בדיון, ברור כי אין קשר בין הקטין ובין האירוע בו תקף כלב את השוטר.

בסוף ההחלטה, ביקש השופט כי הפרוטוקול יובא בפני מפקד תחנת אריאל על מנת שיתן דעתו להפרות החוק שבוצעו בתחנת המשטרה אשר בפיקודו במהלך המעצר והחקירה.

עו"ד נתי רום מחוננו אמר לאחר הדיון, "אנו שמחים שבית המשפט קבל את עמדתנו ושיחרר את העצור הקטין לאלתר, תוך העברת ביקורת על משטרת ישראל על כך שפגעה בזכויותיו של הקטין. אנו מזכירים שחוק הנוער חל גם על יהודה ושומרון, ומקווים שמשטרת ישראל תפנים את פסק הדין ותנהג להבא עם קטינים כחוק".