הרב לאו באולפנת אמית בגבעת שמואל
הרב לאו באולפנת אמית בגבעת שמואלצילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ביקר באולפנת אמי"ת גבעת שמואל לקראת יום הכיפורים.

במהלך הביקור, בירך הרב לאו תלמידה חדשה בכיתה ח' שעלתה עם משפחתה מצרפת בחודש האחרון, והעניק לה מחזור תפילה של יום הכיפורים.

הרב הפתיע את הבנות והנוכחים כשהחליט לספר ממי הלך לבקש סליחה ביום הכיפורים לפני מספר שנים. הוא סיפר שלאורך שנותיו ליווה משפחות עולים רבות בשנות הקליטה שלהן בארץ - ובתקופה הזו הבין שאולי את הילד העולה החדש שלמד איתו בכיתה בילדות - הוא לא קיבל מספיק טוב ולא סייע לו מספיק.

לפני עשר שנים חיפש הרב את אותו תלמיד שאז היה עולה חדש – מצא אותו והלך לבקש ממנו סליחה על כך. הרב סיים דבריו בקריאה לכלל תושבי העיר גבעת שמואל שבשנים האחרונות קולטת עלייה - לדאוג לעולים החדשים לאורך כל השנה ובימי החגים בפרט.

הרב אמיר סנדלר, רב אולפנת אמי''ת גבעת שמואל, סיכם ואמר כי "זו זכות לשמוע בערב יום הכיפורים את הרב לאו מספר בהתרגשות על הדרך שלו לבקש סליחה מעולה חדש שחשב שאולי לא קלט מספיק בחביבות ובנעימות".

"הוא מלמד אותנו את גדל האחריות שיש לנו דווקא בימים אלה להיות יותר אכפתיים לזולת, ואין ספק שמתוך המעמד המרומם של המפגש עם הרב ניקח על עצמנו את המשימה הזו בקריאת כיוון חברתית וערכית של האולפנה לתחילתה של השנה החדשה".

בסיום המפגש יצאו הבנות עם כל צוות האולפנה לסיור התעוררות בירושלים ששיאו באמירת סליחות בכותל המערבי.