אנטישמיות באירופה
אנטישמיות באירופהצילום: רויטרס

נלחמים באנטישמיות: מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון הודיע בימים האחרונים כי אירה פורמן, השגריר המיוחד למאבק באנטישמיות, ימשיך בתפקידו.

כזכור, בעקבות גל האנטישמיות ברחבי ארה"ב פנו כמאה ראשי ארגונים יהודיים באגרת מיוחדת לנשיא ארה"ב טראמפ לשקול מחדש את ביטול משרת הנציב המיוחד למלחמה באנטישמיות.

הפנייה נעשתה לאחר שנודע כי הנשיא האמריקאי מתכוון להגדיל את תקציב הבטחון של ארה"ב בעשרות מיליארדי דולרים, ובמקביל לקצץ בתקציבם של משרדים רבים אחרים בממשל. אחת המשרות שעשויה היתה להיפגע כתוצאה מכך היתה עמדת הנציב האמריקאי המיוחד למלחמה באנטישמיות.

משרת השליח נגד האנטישמיות נוצרה בידי הקונגרס האמריקאי ב־ 2004 , כחלק מחוק למלחמה עולמית נגד שנאת היהודים. החוק הסמיך את מחלקת המדינה לייסד משרד שתפקידו לעקוב אחרי גילויי אנטישמיות בעולם ולהילחם בהם, ובראשו יועמד שליח מיוחד.

באגרת המיוחדת בקשו ראשי הארגונים היהודיים שלא לבטל משרה חשובה זו דווקא בעת הזאת שגל האנטישמיות הולך וגובר מיום ליום. יתירה מכך אף ציינו את הצורך בלהקצות משאבים וכלים נוספים למשרה זו בכדי להתמודד עם המגמה ההולכת ומחריפה.

אגודת ישראל באמריקה הביעה את הערכתה כלפי מזכיר המדינה, רקס טילרסון, וממשל הנשיא טראמפ, על החלטתם להמשיך ולהחזיק בתפקיד השגריר המיוחד של מחלקת המדינה למלחמה ולפיקוח על האנטישמיות, תפקיד שהיה לאגודת ישראל חלק ביצירתו.