כוחות צה"ל בכפר ממנו יצא המחבל להר אדר
כוחות צה"ל בכפר ממנו יצא המחבל להר אדרצילום: דובר צה"ל

כבר כמה חודשים שהתיאום הביטחוני בין ישראל והפלסטינים מוקפא, דבר שבהחלט מטריד את מערכת הביטחון.

במערכת הביטחון יודעים לקבוע כי במידה ולא יהיה שיפור כלכלי אצל הפלסטינים ולא יחוזקו המתונים בהנהגה, צפוי להתחדש גל הטרור ואף להתעצם.

כיום, אחרי הפעילות המבוקרת שנעשתה אחרי אירועי הר הבית, ישנה ירידה אמנם בכמות הפיגועים ובהיקפם (למעט הפיגוע הקשה הבוקר שהוא בהחלט אירוע מקומי ועל רקע אישי), אבל דבר זה יכול להשתנות באחת עם יותר הרסן ותוסר הנצרה מארגון התנזים המחזיק בכמות רבה של כלי נשק תקינים.

מציאות כזו יכולה להביא ל- 15 אירועי ירי ביממה בכביש 60 בלבד וזו תמונה שיכולה לשנות את פני האזור באחת.

במקביל, כל עוד ימשיך צה"ל ומערכת הביטחון במדיניות שבה ניתנים היתרי עבודה לצד פעילות מושכלת בשטח , המציאות הנוכחית יכולה להישאר, אבל כאמור ישנו כל העת פוטנציאל נפיצות גבוהה ביו"ש.

במערכת הביטחון מדמים את אבו מאזן לרץ מרתון פוליטי ומדיני הנמצא בחלק האחרון של המרוץ של חייו והוא ירצה לעשות מעשים שישאירו את החותם של מורשתו. לכן לא מן הנמנע שאירוע בודד כמו זה שהיה הבוקר בישוב הר אדר יכול אח"כ ליצור גל נוסף וקשה באם לא ידעו לסכלו מבעוד מועד.

בתוך כך צה"ל ממשיך לפעול במרחב הכפר ממנו יצא המחבל אשר ביצע את הפיגוע הרצחני הבוקר במחסום הסמוך לישוב הר אדר, בו נרצחו שני מאבטחים ולוחם מג"ב ונפצע קשה אזרח נוסף.

כחלק מהפעילות, כוחות צה"ל ומג"ב סרקו את היישוב, פשטו על בית המחבל וכיתרו את מרחב הכפר. כמו כן, נפרסו כוחות ואמצעי איסוף שונים, גלויים וסמויים, בצירים ובמעברים, זאת על מנת להגביר את ההגנה במרחב. בנוסף, הכוחות עצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע.