שקד באריאל
שקד באריאלצילום: דוברות הבית היהודי

שרת המשפטים איילת שקד סיירה היום (שלישי) בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

השניים סיירו בין השאר בתפוח מערב, בנופי נחמיה ובבית משפט לעניינים מקומיים באריאל, שם הצטרף אליהם גם ראש העיר אלי שבירו.

שקד התייחסה בדבריה במרומז לסערה שהתעוררה סביב החלטת נשיאת בית המשפט העליון לא לשלוח נציג של מערכת המשפט לטקס הממלכתי לציון יובל להתיישבות ביו"ש.

"מערכת המשפט שלנו פרוסה בכל רחבי הארץ ותמיד אני שמחה לבקר בבתי המשפט ולחזק את הרשויות ואת המערכת", ציינה שקד.

לדבריה, "מחר אהיה בטקס 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, וכמו שאתם רואים מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד מההתיישבות".

השרה התייחסה גם לפיגוע הקשה בהר אדר ואמרה, "אני שולחת תנחומים למשפחות הנרצחים. השנאה לא תרפה את ידינו , נמשיך לפתח וליישב את הארץ שלנו".

שקד הוסיפה, "זה הזמן גם להשקיע בכבישים העוקפים. אנחנו עובדים על הנושא זמן רב. כרגע יש לממשלה את המשאבים הדרושים. זה הזמן להשקיע אותו בהתיישבות. אני אומרת לדורשי רעתנו: אתם מבקשים לעקור נטוע, ואנחנו נעמיק שורש בארצנו".

במסגרת הסיור הציג ראש מועצת שומרון בפני השרה את הקשיים הבלתי נתפסים המוערמים על ההתיישבות בכדי לעצור בנייה. דגן אמר לשקד: "זו הקפאה דה פקטו. כל שלב הזוי נוסף אותו מוסיפים לבירוקרטיה האינסופית של אישורי בנייה ביו"ש הוא אבן נוספת בכיפת ההקפאה על ההתיישבות. אנחנו קוראים לשרה לסייע מול היועצים המשפטיים מול המנגנונים שכל תכליתם עצירת ההתיישבות ומבקשים סיוע בעצירת ההקפאה הזו".

דגן התייחס לפיגוע הבוקר בהר אדר והוסיף: "התשובה האמיתית לפיגוע הנורא הזה הוא בנייה. ובתוך כך בראש ובראשונה בניית הכבישים העוקפים ביו"ש שיתנו בטיחות ובטחון לתושבי האיזור. אנחנו מצפים שהנושא הבסיסי הזה של תשתיות יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה".

בסיום הודה דגן לשקד על הביקור וציין: "שרת המשפטים היא ידידה אמיתית של ההתיישבות ואנחנו מודים לה על כל העשייה שלה למען ההתיישבות ומדינת ישראל".