פעלה להשעייה. גלאון
פעלה להשעייה. גלאוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מפלגת מרצ פרסמה הערב (שלישי) הודעה רשמית בעקבות גל השמועות ברשתות החברתיות אודות בכיר במפלגה שהואשם בעבירות מין בקטינה.

בהודעה, שפורסמה בין היתר בדף הפייסבוק הרשמי של המפלגה, נאמר, "ביממה האחרונה, בעקבות ציוץ של מישהי בטוויטר, מסתובב גל שמועות על 'בכיר במרצ, שיושב במעצר בית על אונס ילדה בת 13 של חברים, ושכל מרצ מגיעה אליו לביקורי ניחומים'".

"מאחר שיש צו איסור פרסום של בית המשפט בפרשה, נמנענו מלהתייחס אליה עד כה. אבל גל השמועות ממשיך וחשבנו שהגיע הזמן לעצור אותו", הוסיפו במפלגה.

בהודעה פורטה השתלשלות העניינים, "לפני כחצי שנה בעל תפקיד מטעם מרצ הואשם בעבירות מין חמורות בקטינה. ביום שבו התגלו החשדות ולאור חומרתם המזעזעת, פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לבית הדין של המפלגה, ועתרה להורות על הדחתו מחברותו בכל מוסדות המפלגה בהם נבחר לכהן ומכל תפקיד בו הוא משמש מטעם מרצ. ימים ספורים לאחר מכן התקבלה העתירה, והאיש הושעה מכל תפקידיו במפלגה. בית הדין של מרצ ציין כי כל עוד יש צו איסור פירסום שהוצא על ידי בית המשפט יש לקיים את הצו ולא לפרסם את העתירה, הבקשה להשעיה והצו שניתן, עד שיוסר צו איסור הפרסום של בית המשפט".

"אין במרצ מקום לאנשים שנחשדים בעבירות מחרידות וחמורות כל כך", הודגש בהודעה. "למרצ יש רקורד מוכח במאבק בעבירות מין, וסיפורי הבדים על 'כל מרצ מגיעה אליו לביקורי ניחומים' הם כל כך מכוערים ותלושים שמדהים אותנו לראות איזו תאוצה הם תפסו ברשת".