"נאור מפרה את החוק, החלטה הזויה"

ראש המועצה המקומית קרני שומרון, יגאל להב, מותח ביקורת על נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בעקבות החלטתה להחרים את הטקס הממלכתי שיתקיים הערב (רביעי) בגוש עציון לציון יובל להתיישבות ביהודה ושומרון.

נאור אסרה על שופט בית המשפט העליון ניל הנדל להשתתף באירוע החגיגי, על אף שמדובר בטקס ממלכתי שמחייב השתתפות של נציג בכיר מהרשות השופטת.

להב אמר לערוץ 7 כי ''כל הסיפור הזה נשמע לי קצת הזוי. אנחנו מדינה שלטונית, השופטת הראשית היא הדמות שאמורה לשמור על החוק והיא לוקחת לעצמה את הזכות לא להגיע וגם אחרים שמייצגים אותה לא מגיעים. משהו לא מסתדר לי באפיון של שומר החוק שמחליט שהוא מפר את החוק''.

הוא קרא לנאור לשקול בשנית את החלטתה. ''זה צריך להדליק אצלה נורה אדומה. אם החוק מחייב אותה להגיע או לשלוח מישהו מטעמה לטקס ממלכתי היא לא יכולה להפעיל שיקולים פוליטיים או מדיניים, היא חייבת להגיע''.

לדבריו כאשר נשיאת בית המשפט העליון מסרבת להיות נוכחת בטקס ואוסרת על שופט להשתתף בו, ''יש באמירה הזאת ביטוי קשה שהיא צריכה לקחת אותו בחשבון - איך זה משדר כלפי חוץ, איך היא רוצה שיקיימו את החוק כאשר היא מפרה אותו.

להב קרא למרים נאור ''לשבת עם עצמה ולחשוב, יש לה עוד כמה שעות לשנות את דעתה ולהגיע למופע החגיגי. זה רק יעשה לה טוב''.

ראש מועצת קרני שומרון התייחס גם לאלפי אישורי הבנייה ביו"ש שצפויים להינתן בשבוע הבא. ''אנחנו מחכים לזה בכיליון עיניים, כולם מצפים לזה בעיקר ידידי שי אלון ראש מועצת בית אל, שזה סוגר לו את המעגל של הבטחה שלטונית של אותן 300 יחידות דיור.

''הנהנים הכי גדולים אלו הזוגות הצעירים שימצאו לעצמם בית, מה שכיום אין להם היצע", מדגיש להב ומוסיף כי גם היישובים המתפתחים ייהנו מהיקף הבנייה.

''היישובים מתפתחים ומהווים משהו גדול ומשמעותי. אנחנו נמצאים פה לעד ואנחנו כבר עובדה מוגמרת. כל מי שמנסה לא להבין את זה פשוט מתכחש למציאות. המדינה גדלה וזה מה שעם ישראל זקוק לו", הוא מוסיף.