ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל
ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות שבמשרד המשפטים, עו"ד אווקה (קובי) זנה, שלח היום (רביעי) מכתב לראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, לאחר שהורים של תלמיד ממוצא אתיופי המתגוררים בעיר טענו כי בנם לא התקבל לבית ספר מסויים - בשל צבע העור שלו.

במכתב מעלה זנה את הטענה כי יש "חשד לקיומה של מדיניות גזענית ואפליית ילדים על רקע צבע עור". לטענתו, "תוצאת מדיניות זו היא גזענית ומקוממת, כאשר היא מופנית אך ורק כלפי יוצאי אתיופיה, ורק הם מפוזרים לכל עבר כאילו היו חפצים, כאילו היו 'בעיה' שצריך לפזרה כדי להתחלק ב'נטל'".

עוד נאמר במכתב כי "האירוע חמור במיוחד, כאשר אימו של הילד מטפלת בביתה בילד נוסף עם צרכים מיוחדים ובקשתה לאפשר לילד הקט, שלראשונה מגיע לבית ספר בכיתה א', ללכת לבית הספר קרוב בליווי אחותו הגדולה היא בקשה נכונה והגיונית שהיה צריך להיענות לה לאלתר".

במשרד אומרים כי שוקלים כיצד לפעול מול העירייה - וקודם כל עליה לשנות את החלטתה. "אינכם מגלים התחשבות בסיפור אנושי קורע לב. פגיעה בשוויון על רקע השתייכות קבוצתית, הינה מהגילויים הקשים של הפגיעה בזכות השוויון, הכרוכה בהשפלתו של אדם ופגיעה בכבודו, ומהווה ביטוי גזעני מובהק".