מתיחות בניו יורק
מתיחות בניו יורקפלאש 90

שלוש שנים בדיוק לאחר משאל העם, דווחו אתמול אלפי התושבים החרדים במחוז ראמאפו שבניו יורק כי בית המשפט אישר את תוצאות המשאל.

תוצאות המשאל המיוחד עתידות לקבוע במידה מרובה את המשך התפתחות הריכוז החרדי במחוז ראמאפו, באזור ההולך ומתפתח בצעדי ענק ונחשב למרכז החרדי השני בגודלו לאחר השכונות החרדיות בברוקלין.

לפני שלש שנים ניסו גורמים מקומיים להוביל לשינוי החוקה שהיתה נהוגה מאז ומעולם באזור, לחלק את מחוז ראמאפו לששה אזורים ולהגדיל את מספר החברים במועצה מ-4 ל-6, כך שנציגי הציבור החרדיים יאבדו את השפעתם ויוותרו ללא רוב שיאפשר להם להגן על האינטרס היהודי במקום.

לקראת המשאל יצאו כלל הקהילות החרדיות ב'קול קורא' שקרא לציבור החרדי לצאת ולהצביע. במשך כמעט שנה תמימה התעכב פרסום תוצאות ההצבעה, אולם התוצאות שפורסמו לאחר מכן לימדו על ניצחון חרדי.

"מכך אנו רואים את חשיבות ההופעה בבחירות הללו ובמשאל העם, שרק על ידי הגיוס המאסיבי הצליח הציבור החרדי המקומי לסכל מזימה מסוכנת שהיתה עלולה לפגוע בו לדורות", התבטא אחד העסקנים המקומיים לאחר פרסום התוצאות.

במהלך שלוש השנים האחרונות הגישו נציגי ציבור מהאוכלוסיה המקומית תביעות שונות לבית המשפט בתואנות שונות לפיהן המשאל לא היה חוקי. בית המשפט דן במספר ערכאות בנושא, וכאמור אתמול פסק סופית כי אין מקום לבטל את תוצאות המשאל.