הרב יהודה טייכטל
הרב יהודה טייכטלJüdisches Bildungszentrum

בכירי הממשל הגרמני השתתפו באירוע השנתי של הקהילה היהודית בברלין לרגל פתיחת השנה היהודית החדשה, תשע"ח.

האירוע התקיים ימים ספורים לאחר הבחירות הדרמטיות בגרמניה וכניסתה של מפלגת ימין קיצונית לפרלמנט, במסגרת הבחירות לבונדסטג ה־ 19.

כמאה וחמישים אנשי מפתח בגרמניה השתתפו באירוע הסגור שארגן רב הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל, ובהם בכירים בממשלה ואנשי ציבור. ביניהם: כעשרה חברי הבונדסטג שנבחרו שוב בבחירות האחרונות, סגן נשיאת הבונדסטג, כעשרה שגרירים ובהם שגרירי ספרד, אוקראינה, צרפת, סלובקיה וצ‘כיה, ראשי סיעות בפרלמנט, עיתונאים בכירים והוגי דעות, ומנהיגי קהילות יהודיות ובניהם מנכ“ל הקהילות היהודיות של גרמניה.

את הבכירים קיבל בכניסה לאירוע הרב טייכטל, שאף נשא דברים על האתגרים העומדים לפתחה של הקהילה והתייחס לתוצאות הבחירות המדאיגות. "התוצאות צריכות לעורר אתכם – חברי קואליציה ואופוזיציה כאחד – במלחמה באנטישמיות", אמר הרב טייכטל למשתתפים.

בפתיחת המעמד הוקרן תיעוד בן ארבע דקות שסיכם את המתרחש בקהילה היהודית בשנה האחרונה ואת התכניות לשנה הקרובה. לאחר מכן הרב שמואל סגל, משלוחי חב"ד לברלין, תקע בשופר.

"בכירי הממשלה אמרו לנו שבחירתה של הקנצלרית בפעם הרביעית תיטיב עם הקהילה היהודית ועם ישראל", מספר הרב טייכטל, "הם גם הביעו את דעתם שכניסת המפלגה הקיצונית רק מראה שמוכרחים לשפר את החינוך בחברה הגרמנית".