מוזיאון POLIN בורשה
מוזיאון POLIN בורשהצילום: רויטרס

מוזיאון "POLIN" להיסטוריה של יהדות פולין, הממוקם בבירת פולין, זכה בפרס האיחוד האירופי על תרומתו לשימור המורשת התרבותית של יהודי פולין.

ראשי המוזיאון קיבלו את הפרס בטקס שנערך במוזיאון ביום רביעי בערב, לאחר שחבר מושבעים מטעם האיחוד האירופי החליט להעניק את הפרס השנה למוזיאון לתולדות יהדות פולין על תרומתו לשימור המורשת התרבותית של יהדות פולין, שנכחדה כמעט לחלוטין במהלך מלחמת העולם השנייה.

הפרס "אאורופה נוסטרה" ("אירופה שלנו") מוענק מדי שנה מטעם הפדרציה הכלל אירופאית למורשת תרבותית, ארגון גג המייצג 250 ארגונים לא ממשלתיים ברחבי אירופה.

הארגון הוקם בשנת 2002 על ידי הנציבות האירופית, וזמן קצר לאחר הקמתו החליטו ראשי הארגון להעניק את הפרס השנתי למוסד המוקדש לשימור מורשת תרבותית באירופה, ובנימוקי חבר המושבעים השנה נמסר כי ההחלטה להעניק את הפרס למוזיאון לתולדות יהדות פולין התקבלה מאחר ו"המוזיאון, במטרתו לחנך ולשמר את זכרו של העם היהודי, הקים מקום בטוח לדיאלוג רב-תרבותי".

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שפרס "אאורופה נוסטרה" מוענק למוסד בפולין, אולם לא הפעם הראשונה שמוזיאון "POLIN" זוכה בפרס אירופאי על פעילותו. בשנה שעברה זכה המוזיאון בפרס "מוזיאון השנה באירופה" על פעילותו לשימור המורשת היהודית במדינה.