סולומון גברייה הי"ד
סולומון גברייה הי"דצילום: דוברות המשטרה

משקיפה מטעם ארגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש" ניהלה שיחה בת 40 דקות עם שוטר מג"ב סלומון גברייה הי"ד רגעים ספורים לפני שנרצח בפיגוע. כך סיפרה העיתונאית יפעת ארליך בעמוד הפייסבוק שלה.

מדובר באותה משקיפה שלגביה סיפרו חיילי מג"ב, כפי שצוטטו בערוץ 10, כי אמרה לגברייה "אתה בושה" רגעים ספורים לפני שנקטל. אשת השמאל הקיצוני הכחישה בתוקף שאמרה את הדברים ללוחם.

על פי הפוסט שפרסמה ארליך, היא פגשה את המשקיפה בת ה-80 במהלך הכנת כתבה על "מחסום ווטש" שפורסמה לפני שבועיים.

"היום הייתי נוכחת בפיגוע האיום במחסום הר אדר – נורא ואיום", כתבה האישה לארליך. "עוד 4 משפחות שעולמן נהרס בין רגע - עוד שכול ועוד דמעות. עד מתי? עד מתי?".

ארליך תהתה אם הבינה נכון, והתקשרה למשקיפה בכדי לוודא שהיא אכן כללה את משפחת המחבל בתוך ארבע המשפחות שעולמם נהרס. היא אישרה זאת. "ברור שכואב לי יותר על ההרוגים שלנו", הוסיפה. "עם החייל האתיופי דיברתי במשך 40 דקות כמה דקות לפני שנהרג. הוא דיבר איתי על החברה שלו על הרצון שלו להתחתן. זה נורא. שכול זה דבר נורא. גם אני שייכת למשפחת השכול. איבדתי את אחי במלחמת ששת הימים. אבל אני רואה את כולם כבני אדם".

נציין כי "מחסום ווטש" דוגל בפציפיזם פמיניסטי וכולל בשורותיו נשים בלבד. יו"ר הארגון לשעבר מסרה לנו, בראיון שערכנו איתה לפני שנים, כי הוחלט שלא להעסיק בארגון גברים משום שבניגוד לנשים, הם נוטים להזדהות עם החיילים במחסומים.