נתניהו בטקס בגוש עציון
נתניהו בטקס בגוש עציוןצילום: חיים צח, לע"מ

חבר הכנסת לשעבר אליקים העצני מתייחס בערוץ 7 לנאום ראש הממשלה נתניהו בטקס הממלכתי לציון יובל שנים להתיישבות ביו"ש.

"אילו הייתי ראש הממשלה נתניהו הייתי מודאג, כי עשה רושם שמשהו מן הקסם של הקוסם הגדול מתחיל להתפוגג זה לא עובד יותר", אמר העצני.

לדבריו, ''גם הנוכחות לא היתה מלאה ומחיאות הכפיים לא היו משוכנעות ואין לי ספק שנתניהו שיש לו עיניים חדות צריך לשאול את עצמו מה קורה".

"נתניהו אמר את כל הדברים הנכונים בנוסחאות שהוא השמיע גם בעבר, אלא שכעת אחרי כל כך הרבה שנים זה כבר לא נשמע בפיו מאוד משכנע. אנשים מתחילים לא להאמין לו. קראתי על הפגישה שהיתה לראש הממשלה עם ראשי המועצות ביו"ש ובניגוד להודעות שיצאו ממשרד ראש הממשלה היא הייתה מרירה כי מתברר כעת שהכל מוכתב על ידי הצוות של טראמפ''.

לפי העצני, ''עכשיו ברור מדוע ועדת התכנון כמעט לא מתכנסת". העצני קורא להנהגת הימין לעשות חשבון נפש, "בוושינגטון מכתיבים לנו כמה בתים יבראון וכמה יעברון וזה חמור ביותר, אם גרינבלט הוא כעת הנציב העליון אז צריך ללכת ישר אליו ולא לראש הממשלה. אנחנו מתקרבים לפרשת דרכים והיא ישיבת הוועדה האמורה להתכנס, כי בסוף אחרי כל הדחיות נתניהו יצטרך לכנסה ואז נצטרך לראות מה יקרה אם היא לא תמלא את הצרכים המינימליים של ההתפתחות הטבעית בהתיישבות.

''אזי יצטרכו נאמני ארץ ישראל והגרעין הלאומי של הליכוד והבית היהודי לעשות חשבון נפש ולהסיק את המסקנות לגבי נתניהו, כי אי אפשר להמשיך לאכול את השקרים האלה ואם גם עכשיו אחרי כל ההבטחות הוא לא מסוגל למלא את המינימום שמצופה מממשלה שמתיימרת להיות לאומית כולנו צריכים להסיק את המסקנות".

ראש הממשלה באירוע היובל להתיישבותערוץ 20