בית הנשיא בחג הסוכות האחרון
בית הנשיא בחג הסוכות האחרוןצילום: רועי ברקוביץ'

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה יפתחו בחול המועד סוכות את בית הנשיא לקהל הרחב.

לרגל כניסתה של מדינת ישראל לשנת ה-70 לעצמאותה, בית הנשיא חוגג את חג הסוכות בצורה ייחודית ונרחבת.

השנה יתקיים האירוע ביום שני בחול המועד סוכות, בסימן "חוגגים 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות", ויכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה ובהם סוכה מעופפת, גלויות תיאטרון מספרות, מיצגי "גיבורים" - דמויות של אישים פורצי דרך בהיסטוריה של העם היהודי, יצירת אילנות יוחסין ועוד.

האירוע יתקיים בגינת בית הנשיא בשיתוף משרד התפוצות. סוכתו המסורתית של הנשיא תקושט בעיצובים מקוריים בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר. במהלך היום נשיא המדינה ורעייתו יצאו לברך את אורחיהם בברכת חג שמח ושנה טובה מעת לעת.

מוזיקת חג ומנגינות עולם מגוונות ינוגנו על ידי נגנים מעופפים שיקבלו את האורחים מכל הארץ. המבקרים ייחשפו למיצגים מרהיבים הנושאים מידע על הקהילות היהודיות בארצות תבל ובהם כדור פורח תיאטרלי וסוכה מעופפת שימחישו את המסע אליו יצאו המבקרים "מסביב לעולם", שדרת גיבורים פורצי דרך בהיסטוריה ובתרבות של העם היהודי ומראות עם שאלות מעוררות מחשבה על זהות והיכרות עם היסטוריית המשפחה, לצידם קיר גרפיטי בו יוכלו הילדים לצייר את הדיוקן העצמי שלהם.

בהמשך המסלול יוכלו המבקרים לראות חלקים מתערוכת 'סלפי' יהודי, ויפוזרו עשרות בלונים עם עובדות "הידעת?" על יהדות התפוצות.

מאולם האירועים המרכזי של בית הנשיא, יעברו המבקרים אל סוכת הנשיא המסורתית, בה יוכלו להתרשם מקישוטי הסוכה המיוחדים שיכללו דגמי סוכות מרחבי העולם ומתצוגה מקורית של ירקות ופירות מכל טוב הארץ, של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

בצאתם של האורחים מהסוכה, יקבלו מזכרת אישית שימושית, אותה ניתן יהיה לקשט בעמדת יצירה סמוכה. במדשאת בית הנשיא ימוקמו מספר במות עם שחקני תיאטרון שיגלמו דמויות מהעולם ויספרו על חייהם כיהודים בתפוצות.

לקראת סיום המסלול, יוכלו המבקרים ליצור אילנות יוחסין, לגלות קרובי משפחה "אבודים" ולהרחיב את ההיכרות עם המורשת שלהם. נשיא המדינה יבקר מעת לעת במתחמים השונים, יישא דברים ויברך את המבקרים בסוכתו במהלך היום.