התלמידות מתצפתות על קבר יוסף
התלמידות מתצפתות על קבר יוסףצילום: מוא"ז שומרון

למעלה מ-700 תלמידות מכיתות א'-ח' בבתי ספר באלון מורה, הר ברכה ושבי שומרון, הגיעו למצפה יוסף שבהר גריזים כדי לציין את יום השנה לנסיגת צה"ל מקבר יוסף, אחד המקומות ההיסטוריים החשובים לעם היהודי.

במסורת שאורכה 17 שנה, שנוסדה על ידי מורות מבית הספר באלון מורה, מגיעות התלמידות מדי שנה למקום, מתפללות, מנגנות, שרות ולומדות בציפייה לשוב ולהתפלל בקבר יוסף הצדיק.

מנהל בית הספר באלון מורה, הרב אוהד וינברג, סיפר לערוץ 7 "עברנו יום מרומם של תפילה וציפייה. האירוע הובל על ידי המורות ובנות כיתה ח'. קדמה לו הכנה ולימוד משמעותיים לקראת ציון היום ולקראת יום הכיפורים.

''אנחנו מלאי התפעלות מהתנהלות הבנות ושמחים לגלות עד כמה היום היה משמעותי להן, וכמה חיזק את הקשר לארץ ולשומרון בפרט", הוסיף הרב וינברג.

מחזירים את הדגלאפיקי תקשורת, בתכנית "קרן קרב" למעורבות בחינוך

לאחר מסע לימוד ארוך ואחרי ראיונות שביצעו עם ראשוני המתיישבים בשומרון, יצרו התלמידות את הסרטון המלמד את קורותיו של קבר יוסף בעשרות השנים האחרונות.

"זו יוזמה שבאה מלמטה, מהילדים, מהתושבים שלא יכולים לראות כיצד אחד המקומות הקדושים לעם היהודי חשוף לפגיעות של הרשות הפלסטינית והגישה אליו לא אפשרית", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "הגיע הזמן להחזיר את קבר יוסף לריבונות ישראלית כפי שנחתם אפילו בהסכמי אוסלו האיומים.

''רגע לפני יום כיפור זה הזמן לתקן את הטעון תיקון ולאפשר לעם ישראל לשוב הביתה", מוסיף דגן.