ילדים שיכולים לעשות רק טוב בעולם
ילדים שיכולים לעשות רק טוב בעולםצילום: עמותת 'עלה'

עשרות ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מ'עלה' בבני ברק עלו הבוקר (חמישי) לירושלים באמצעות אוטובוס מיוחד המותאם להסעת אנשים עם מוגבלויות בכיסאות גלגלים.

כבר במהלך הנסיעה התכוננו חניכי 'עלה' למעמד הסליחות כאשר בנות השירות הלאומי המתנדבות ב'עלה' רוקדות עם הילדים ושרות כל הדרך.

עם ההגעה לעיר העתיקה הצטרפו לקבוצה המיוחדת נערים מהישיבה התיכונית ברמת גן שגם לקחו את הבנים לתפילה, תקיעה בשופר, סליחות ואמירת פרקי תהילים בעזרת גברים, כאשר במקביל בנות השירות הלאומי לקחו את הבנות לעזרת הנשים.

חניכי 'עלה' אשר הגיעו לכותל מצוידים בפתקים הטמינו אותם בהתרגשות בין אבני הכותל ויחד עם המתנדבים אמרו פרקי תהילים. ניכר היה על פניהם שהם נרגשים מן המעמד שאינם רגילים אליו ביום-יום.

לאחר התפילה בכותל המשיכו בחורי הישיבה לרקוד עם הילדים דקות ארוכות, תוך שהציבור בכותל מצטרף בשירה גם הוא.

בהמשך פגשו הילדים את הרב יגאל חבשוש מישיבת הכותל, שדיבר עם הילדים על עשרת ימי תשובה ועל משמעות הסליחות. הרב אמר כי הוא שמח על הזכות להיות במחיצת הילדים דווקא בעשרת ימי תשובה, שר איתם את שירי הימים הנוראים ושירים כמו "יברכך ה' מציון" ובירך כל ילד באופן אישי וחם.

בין המתאספים היה גם חייל אחד, שראה את הילדים, התקרב לקבוצה, סיפר על המחלה של אחיו ואמר בהתרגשות "כמה אתם מזכירים לי את אחי, אני מתגעגע אליו... כמה אני מעריך אתכם ואת הצוות שלכם. אתם ילדים נהדרים!".

הנסיעה אל הכותל מצטרפת להכנה שלמה שעוברים ילדי 'עלה' לקראת חגי תשרי. המורות ב'עלה' ממחישות לילדים את אווירת החגים והימים הנוראים במגוון דרכים: קיום סעודות ראש השנה, כולל שולחן חג צבעוני ומקושט, סימני החג ועוד. הילדים ממששים את גרעיני הרימון, את התמר הלח שמחליק מהיד, את מרקם הדבש, את טעמו ועוד.

צילום: עמותת 'עלה'
צילום: עמותת 'עלה'

מתחילת חודש אלול רואים הילדים את השופר, שומעים את קולו ומנסים לתקוע בו גם הם, תורמים כסף בקופת הצדקה ומספרים סיפורים בנושא הסליחה. עוד ממחיש הצוות לילדים נושאים נוספים שקשורים לחודש זה כגון קימה באמצע הלילה או באשמורת הבקר, הכנסת כרטיסי ברכה, סדר כפרות ועוד, זאת באמצעות תאטרון בובות, חוג חיות, שיעורי מוזיקה וחוגי העשרה נוספים.

גם מקומה של הטכנולוגיה לא נפקד כאשר הוכנו במיוחד משחקים מותאמים לילדים באייפדים ובמסכים הפזורים ברחבי מרכז 'עלה', כגון משחק מחשב בו יוצאים לקניות כדי לערוך שולחן חג עם כל הסימנים, כאשר הילדים "משלמים" עבור כל רכישה בשטר המתאים.

המנהל הכללי של רשת 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין התרגש ואמר "אנחנו כאן כדי לעשות לילדי 'עלה' המיוחדים שלנו הכי טוב שאפשר. זה הקו המנחה שלנו כאשר אנחנו יודעים היטב כי אלו ילדים מיוחדים שהם יותר טובים מאיתנו כיוון שהם יכולים לעשות רק טוב בעולם.

''יהי רצון שנהיה לראש ולא לזנב גם בנושא החשוב הזה של קבלת השונה בחברה ונהיה אור לגויים כיצד מקבלים אנשים עם מוגבלויות בחברה", הוסיף הרב מרמורשטיין.