ינון ראובני
ינון ראובניPhoto by Basel Awidat/Flash90

הפרקליטות תבקש לגזור עונש של שמונה שנות מאסר על פעיל הימין ינון ראובני (22) שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים.

לקראת הדיון בטיעונים לעונש הוגשה חוות דעת מטעם עקיבא תור - ראש חטיבת התפוצות במשרד החוץ, שביקש להחמיר בעונשו של ראובני כאשר בין היתר הוא מציין אמירות של פוליטיקאים שדרשו להחמיר בעונש.

סנגורו של ראובני עו"ד איתמר בן גביר הגיש בקשה להזמין לדיון בבית המשפט את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שהוזכרה בחוות הדעת כמי שמבקשת להחמיר בעונשו של ראובני.

לדברי עו"ד בן גביר, "מדובר בשערורייה. לאורך כל משפט אזריה שמענו שאסור לפוליטיקאים להתערב ואל לו לבית המשפט לעשות דין שדה ולהיות מושפע מדעתם של פוליטיקאים ואילו כאן מבקשת הפרקליטות שבית המשפט יושפע מעמדת פוליטיקאים.

''בושה וחרפה שאותה פרקליטות שביקשה בגין הצתת בית כנסת עונש מאסר של שנתיים וחצי מבקשת עונש חמור פי ארבעה. צריך לשאול האם בית כנסת פחות חשוב מכנסייה בעיני הפרקליטות? האם לפגיעה בקודשי ישראל יש משמעות פחותה מפגיעה בקודשי הנצרות?".

עו"ד בן גביר הוסיף, "בכל מקרה בכוונתנו לערער על עצם ההרשעה היות ואנו סבורים שבית המשפט בנצרת שגה שגיאות רבות בעת הכרעת הדין, התעלם מראיות לטובת ההגנה ולא שקל לטובת הנאשם את הספק הסביר.

''אך יחד עם זאת, גם בעת הענישה צריך להיכנס לפרופורציות, ונדמה שהפרקליטות מבקשת לגזור בעניינו של הנאשם עונש חמור ביותר חסר תקדים ומנוגד לתכלית החוק העוסק בהבניית שיקול הדעת והענישה", טען בן גביר.