פגישה במקסיקו
פגישה במקסיקוצילום: אריאל לובינר

רס"ן אריאל לובינר הוא מ"פ לשעבר בגדוד החרדי "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי) שלקח חלק במשלחת החילוץ הישראלית למקסיקו.

השבוע בעיצומן של העבודות באחד המבנים בבירת המדינה, פגש לובינר במפתיע את החייל שלו לשעבר. השניים לא נפגשו 15 שנה ובכל זאת זיהו אחד את השני מיד מבעד להריסות.

לובינר, נשוי ואב לשישה ילדים, הוא סגן מפקד היחצ"א - יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף.

היחידה מיועדת למשימות ומבצעי חילוץ מורכבים ומסייעת בהצלת חיים לאחר פיגועים או אסונות, בארץ ובעולם. בעבר שירת גם בגדוד החרדי "נצח יהודה" ובחטיבת הצנחנים.

כזכור, המשלחת הישראלית - ששמה "קול שופר למרחק" ובה 70 חיילים וקצינים - נחתה במקסיקו לאחר 48 שעות בלבד אחרי רעידת אדמה כדי לסייע במאמצי החילוץ מהבניינים שקרסו במקסיקו סיטי, בירת המדינה.

המשלחת כוללת חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף ומחיל האוויר, מומחים הנדסיים, שעוסקים במתן סיוע הנדסי בזירות ההרס, ואנשי חילוץ והצלה.

הרבצ"ר תא"ל אייל קרים שיגר מכתב לחברי המשלחת, בו כתב כי ''בפרוס עלינו שנה חדשה, אבקש לברך ולהוקיר כל אחד ואחד מכם על עשייתו למען למען צבא ההגנה לישראל בשנה שחלפה. לא פעם הבעתי דעתי, שהמפתח להצלחה הוא מסירות נפש ודביקות במשימה''.

ממחלקת הבוגרים של עמותת "נצח יהודה" שמלווה את בוגרי הגדוד החרדי נמסר, "אריאל לובינר הוא מפקד אהוב ומוערך בקרב חייליו לשעבר ושומרים איתו על הקשר אחרי מעל 10 שנים. אנו גאים בכך שבגדוד שלנו יש מפקדים כאלה".