דודי סלע
דודי סלעצילום: אורי לנץ, פלאש 90

שמר על קדושת יום הכיפורים וספג ביקורת מישראלים רבים. הפחד מ"הדתה" מגיע גם לספורט?

על אף הקונצזוס הרב שיש בישראל לגבי קדושת יום הכיפורים, יש מי שמתחו ביקורת על פרישתו של הטניסאי הישראלי הבכיר דודי סלע באמצעו של טורניר בו שיחק.

כזכור, הטניסאי הישראלי הבכיר ביותר דודי סלע פרש ביום שישי האחרון מטורניר שנזן בסין, עת התמודד בשלב רבע הגמר מול אלכסנדר דולגופולוב. הסיבה לפרישתו של הטניסאי הישראלי הינה העובדה כי יום הכיפורים נכנס באמצעו של המשחק, במצב שיוויון 1:1 בין השניים.

סלע צפה את הסיטואציה כשמקורביו ומאמניו ביקשו משרת התרבות והספורט מירי רגב ללחוץ על ראשי הטורניר והטניס העולמי לשנות את מועד המשחק שתוכנן מראש ולהקדימו בכדי שסלע יוכל לסיים בזמן את המשחקון. הלחץ הניב תוצאות והמשחק אכן הוקדם, אך בשל התעכבות במשחקון שלפני, נוצר מצב שסלע החל את משחקו שלו באיחור, שדבר שגרם לכך שלא יכול היה להספיק לסיים אותו לפני כניסת היום הקדוש.

הביקורת שנמתחה על סלע הביאה את אחיו, עופר, לספר בפוסט בפייסבוק על הסיבות שהביאו את סלע לפרוש ובמה זה כרוך פרישה שכזו: "למי שלא יודע, דודי אחי פרש ממשחק רבע גמר טורניר שנזן בסין מול דולגופולוב בזמן שוויון במשחק ובאמצע מומנטום נהדר שלדעתי היה מוביל אותו לניצחון", סיפר עופר.

"בימים האחרונים, היה דיבור לא פשוט ולא נעים על כך שדודי עומד לשחק ביום כיפור, מבלי אפילו לשאול את דודי בעצמו. אז הנה לכם – מסתבר שדודי חיכה בסבלנות לראות האם באמת המשחק שלו ייפול על כיפור ולמי שלא יודע – דודי ביקש ממנהל התחרות לשחק מוקדם יותר כדי להימנע מכך אבל רצה הגורל והמשחק שלפני התארך ודודי הגיע לתוצאה של 1-1. ואז, לתדהמת כולם במגרש, דודי אמר לשופט : "מצטער, לא יכול להמשיך. יום כיפור נכנס".

עד כמה הפרישה משמעותית לסלע ולבני משפחתו ממשיך לספר עופר האח, "אני שברתי בקבוק על הקיר באותו הרגע. דודי נמצא בטופ העולמי כבר יותר מעשור. את זה הוא עושה ללא כל תמיכה או ספונסר, ובאופן עצמאי לחלוטין. דודי גם לא אדם מאמין ואספר לכם פה שהוא לא נוהג לצום ביום כיפור. לראשונה בקריירה המפוארת שלו, דודי נאלץ לקבל החלטה קשה מנשוא שהמחיר שלה בא לידי ביטוי בדירוג ATP ועשרות אלפי דולרים שהפסיד. זו לא טעות – עשרות אלפי דולרים. הוא לא היה חייב לפרוש אך הוא עשה זאת בכל מקרה".

על המניעים שהביאו את סלע לפרוש אמר עופר האח, "דודי פרש לא בשביל מישהו, לא בגלל חשש ממישהו, לא כי נתבקש לעשות כך ולא כדי למצוא חן. הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג בכל עת שהוא נקרא לדגל. דודי לא ממש צריך לבקש סליחה מאף אחד, אבל היום יכול להיות שלא מעט אנשים צריכים לבקש סליחה ממנו".

מי שבירכה את הטניסאי על החלטתו היא לא אחרת מאשר שרת התרבות והספורט מירי רגב. רגב כתבה בחשבון הפייסבוק שלה הבוקר, על דברי אחיו של דודי "כל כך התרגשתי לשמוע על כך שהפסקת את משחקך באמצע, בשל כניסתו של יום הכיפורים. אתה מקצוען בעל הישגים רבים בארץ ובעולם.
בסוף השבוע הוכחת שאתה גם אדם ערכי וקודם לכל מייצג את ישראל. שבורא עולם יברך אותך ויעמוד לצידך בהמשך דרכך. אני גאה בך ומחכה לפגוש אותך בישראל".