"לקדם במהירות הבניה בחברון"

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין (ליכוד), פנה הבוקר (ראשון) במהלך ישיבת שרי הליכוד לראש הממשלה, והעלה את נושא הבניה בחברון כתגובה אפשרית לקבלת הפלסטינים לאינטרפול.

השר אלקין ציין כי מעבר לסנקציות המידיות שעלינו להטיל על הרשות הפלסטינית עלינו לקדם במהירות את נושא הבניה בחברון.

"לא יתכן שהם ימשיכו להסית נגדנו ולנהל מולנו מלחמה דיפלומטית ובמקביל הם ימשיכו לקבל מאיתנו מחוות", אמר, "יש להפסיק לאלתר את כל אישורי המעבר המיוחדים שמהם נהנים מנהיגי הרשות ולבטל את שאר המחוות מהשנתיים האחרונות".

שר המדע אופיר אקוניס (ליכוד) אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה "הבניה בחברון צריכה להימשך ולהתגבר ביתר שאת. חברון היא עיר האבות של העם היהודי, שם החל הסיפור שלנו. אין שום מניעה ולא צריכה להיות שום מניעה לבנות בכל חלקיה של העיר חברון הנמצאים תחת שליטתה של ישראל".

שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי), התייחסה אף היא לנושא עם כניסתה לישיבת הממשלה, "זה הזמן לחזק את הישוב היהודי בחברון, גם לאור החלטת אונסק"ו ולאור העובדה שבחברון נבחר כראש עיר אדם שהורשע ברצח של יהודים ושוחרר בעסקת ג'יבריל".

"יש פרויקט מוכן, 'רובע חזקיה', אני קוראת לראש הממשלה לאשר את השיווק של אותו פרויקט", הוסיפה שקד.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (ליכוד), הצטרפה אף היא לקריאה בנושא, "חובה מוסרית וחובה ערכית שלנו כממשלה היא להגדיל את הבניה בחברון, עיר האבות והאימהות שלנו".

"עוד מעט אני כרגיל ב-9 השנים האחרונות אגיע עם כל משפחתי לשבת פרשת חיי שרה בחברון", ציינה גמליאל, "כל מי שמגיע למקום מבין את החשיבות ההיסטורית, את החשיבות שלנו לבוא, לטפח את הישוב, ולהגדיל ולהעצים אותו כמה שיותר. קל וחומר כאשר אנחנו רואים את כל הניסיונות הנלוזים באונסק"ו לנסות ולטשטש את הזהות בין העם היהודי ובין חברון ומערת המכפלה. היום אמרתי לראש הממשלה בפורום שרינו שאולי לרגל פרשת חיי שרה נקיים את ישיבת הממשלה במערת המכפלה".

השר איוב קרא קרא גם הוא לחיזוק הבניה בחברון, "אני בעד חיזוק הבניה בכל מקום בארץ ישראל. מי שלא בונה לא מכה שורשים. חברון זו עיר האבות אין שום דבר חשוב יותר מבניה כדי להמחיש את הזיקה שלנו אליה".