מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מבדיקה שערך ערוץ 7 עולה כי הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בפעימת הבנייה הקרובה בנייה ברובע 'חזקיהו' בחברון מבוססת על מתן היתר בנייה, אך אינה כוללת הקצאת קרקע.

היתר בנייה אינו מספיק כדי להתחיל בנייה בשטח אלא חייב לבוא בצידו מהלך של הקצאת הקרקע שנעשה באחת משתי דרכים - או בפטור ממכרז או ביציאה למכרז שמהווה את היתר השיווק.

השרים נפתלי בנט ואריה דרעי שהובילו את המהלך, קיבלו בישיבת ראשי הקואליציה את ההבטחה מנתניהו לאישור הבנייה ולא ידעו כי מדובר בהיתר בנייה בלבד. מאוחר יותר הבינו את המצב וביקשו הבהרות מראש לשכתו של נתניהו, יואב הורוביץ - אך טרם קיבלו אותן.

בימים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על ראש הממשלה, הן מצד שני השרים והן מצד שרים נוספים וחברי כנסת לאשר את הבנייה בעיר. הם ציינו בין היתר כי המקרה של חברון עומד בכל קריטריון אפשרי ואינו סותר גם התחייבויות שניתנו לאמריקנים באשר לבנייה ביהודה ושומרון.

לערוץ 7 נודע עוד כי גורמים בקואליציה כבר העבירו למקורבי נתניהו מסר ברור לפיו קיום ההבטחה של ראש הממשלה ייעשה רק אם בפעימת הבנייה הקרובה תאושר גם הקצאת הקרקע.

הם גם דרשו, כדי לעקוף את העלאת הטענה שהדבר יפגע בהתחייבויות לאמריקנים - כי ניתן לקבל מהם אישור החרגה לצורך התוכנית המדוברת שכוללת בסך הכל 31 יחידות דיור ועוד מספר מבני ציבור.

בסביבת ראש הממשלה מסרו בתגובה, ''אין לחץ מבנט ודרעי לגבי בנייה בחברון. רה״מ נתניהו דיבר עם האמריקאים על הבנייה הזו כבר לפני כחודש''.

השר נפתלי בנט מסר בתגובה, "אני מברך את ראש הממשלה על אישור הבנייה בחברון, אך הדברים צריכים להיבחן ברמת המעשית בשטח. אנחנו קרובים להשלמת המהלך ומקווים שראש הממשלה יעשה את הצעד הנוסף כדי לקדמו".