חלקה צבאית בבית עלמין
חלקה צבאית בבית עלמיןYonatan Sindel/Flash90

דוד איינהורן, אביו של יהונתן הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה מתריע בראיון בערוץ 7 מהזילות החמורה שקיימת בקרב הנהגת המדינה כלפי השכול.

"יום אחרי יום הכיפורים, כשהנהגת המדינה לא מוצאת לנכון להגיע לטקס לחללי מלחמת יום כיפור, זה קשה. אבל לנו זה קרה גם בקיץ האחרון, כשאף נציג ממשלתי לא הגיע לטקס של חללי מלחמת לבנון השנייה. משהו מרגיש כאן לא טוב. לטקס לצוק איתן אגב, ראש הממשלה כן. הגיע אולי בגלל שזה קרה במשמרת שלו - והוא מפחד מועדת חקירה ממלכתית".

איינהורן טוען כי ראש הממשלה לא מתנהג כמו אח שכול. "כל שנה ביום הזיכרון הכללי ראש הממשלה פותח את נאומו באחיי ואחיותיי למשפחת השכול - אז בבקשה תתנהג כמו אח שכול שמבין לליבם של ההורים השכולים. כל טקס לוקח בדיוק ארבעים דקות - כפול שבע מלחמות זה מאתיים שמונים דקות בשנה. זהו. האם הנופלים לא שווים את זה?", הוא תוהה.

"כשאני פניתי בקיץ האחרון והתלוננתי מדוע אף אחד לא הגיע, אחת הפקידות בלשכת ראש הממשלה נפנפה אותי. לצערי זו זילות בשכול זילות לאותם דברים שמאפיינים אותנו כמדינה שניתנה לנו על מגש של כסף. אני משווה את ראש הממשלה שביזה את החללים לאותם אנשים שלא קמים כשעושים מי שבירך לחיילי צה"ל".

אינהורן מוסיף בציניות, "כשראש הממשלה והשרים לא באים לטקס וגם יו"ר האופוזיציה שרוקד היום על הדם לא מגיע - זו נבזות. מה יחשוב חייל קרבי שרואה איך המדינה מזלזלת בנופלים? משנה לשנה הזילות של השכול הולכת וגדלה. אני באמת רוצה לבקש סליחה ולהתנצל בפני השרים שהפכתי להיות אב שכול. אני מתנצל שחינכתי את הבנים שלי להיות קרביים - ויש לי שניים כאלה היום בצבא. כנראה שאנחנו נודניקים בשביל הנהגת המדינה. הם מגיעים לטקסים רק אם יש בהם רייטינג".