מטיילים. אילוסטרציה
מטיילים. אילוסטרציהפלאש 90

חג הסוכות מתקרב ובאמתחתו שלושה ימי חול מועד שייועדו ככל הנראה לטיולים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אסף לסנר, מנהל שיווק תיירות בנימין, על האירועים הצפויים באזור בנימין.

"אנחנו מתחדשים בפסטיבל חדש, פסטיבל גיבורי התנ"ך", מספר לסנר ומזכיר כי "לא מעט אירועי תנ"ך התרחשו כאן, מתחת לכפות רגלינו". ברוח התובנה הזו "החלטנו לקחת שישה גיבורים ולתת להם חיים בשטח, עם סיפורים שמאפיינים אותם וערכים לאורם".

על ששת גיבורי התנ"ך שיובילו את הפסטיבל הוא מספר: הראשון שבהם הוא יהושע בן נון שאירועים סביב דמותו יתקיימו בגבעת היקבים שבגוש טלמונים. "זהו אתר מרשים מתקופת המקרא שנמצאו בו בשנים האחרונות למעלה משלושים יקבים, המערכת הזו הפכה לימים בימי המרד למערכת מחילות מסתור. בגבעה יהיו שחקנים, כתבי חידה ופעילויות על תקופת חלוקת הארץ, וגם סיכוי לזכות בפרסים".

על הדמויות הנוספות הוא מספר: "חנה בשילה הקדומה, נקיים הפנינג אדיר לעולים לרגל. אלישע בשמורת הר הכוכב שבכוכב השחר, נקיים שם סיורים מעניינים ומרתקים עם סיפורים סביב דמותו של אלישע. יש שם נוף תנ"כי בראשיתי מדהים כשבקעת הירדן וערי מואב מולנו.

''אפשר יהיה לפגוש את אברהם אבינו בארץ בראשית, נקיים אירוח באוהל אברהם ליד הישוב אלון. עם שמואל הנביא נעלה למסע בזמן מהיקב המודרני ועד לבית הבד הקדום, זה יקרה בכפר הערבי הקדום שיושב בפסגות, עם מקווה ציבורי, מערת יקב ועוד".

הדמות השישית שסביבה יתקיים הפסטיבל היא פחות מוכרת, "שארה בת אפרים שבנתה שלוש ערים בארץ ישראל", והאירועים שסביבה יתקיימו בבית חורון. באר יהיו סדנאות בנייה בחימר לצד כתבי חידה ועוד. "לצד האתרים הללו יהיו קרוב לשלושים אתרים נוספים עם פעילויות ואטרקציות".

ברחבי האזור פזורות תחנות מידע לצד מוקד המידע 1800345454 בו ניתן לקבל את המידע אודות כל האירועים.

בעקבות כל אלה נשאל לסנר איך קורה שהמטיילים העולים לרמת הגולן מקבלים כמובן מאליו נסיעה של כחצי שעה מאתר לאתר, ולעומת זאת כשמדובר באזור בנימין והמרכז המבקרים רואים כל נסיעה כ"משביתת שמחות".

על כך הוא משיב וקובע "זה רק פסיכולוגי, ולכן הצלחנו לייצר סביב כל אחד מהגיבורים התנ"כיים שלל פעילויות בתחנות סמוכות גאוגראפית. אני ממליץ להשתחרר מהמחסום הפסיכולוגי הזה, לבחור נקודה שבה מתחילים וממנה מתגלגלים הלאה", הוא אומר ומזכיר שהטווחים בבנימין הרבה יותר קצרים מכפי שנדמה.

ואם אתם מחפשים אטרקציות לגילאים בוגרים יותר תוכלו לפגוש בבנימין גם את זה: "טרקטורונים, טיולי ג'יפים, אופני שטח חשמליות בשילה, סנפלינג, פיינטבול ועוד", אומר לסנר ומעיר כי לצד כל אלה "הטבע עושה את שלו, מעיינות שופעים, גם למבוגרים לנוער בוגר ולמשפחות צעירות".