השר ליברמן ואלוף הפיקוד זמיר בסיור בגבול עזה
השר ליברמן ואלוף הפיקוד זמיר בסיור בגבול עזהPhoto by Ariel Hermoni/Ministry of Defense

קצינים מחטיבת המבצעים של צה"ל שנשלחו לבצע ביקורת באחד מבסיסי פיקוד הדרום, הצליחו לשים את ידם על פקודה צבאית מסווגת ולהוציאה אל מחוץ לבסיס על אף שהוא אמור להיות מאובטח היטב. כך נודע לערוץ 7

תחת מגבלות הצנזורה ניתן לומר כי מדובר בפקודה אופרטיבית סודית העוסקת בפעילות אפשרית של צה''ל ברצועת עזה.

אם גורמים עוינים היו מצליחים לגנוב את הפקודה הסודית, ייתכן שהיא היתה מגיעה לידי האויב ומאפשרת לו להתכונן ליום שבו יוחלט בצה''ל ליישם את הפקודה.

הדבר עלול להוות סכנה ממשית לחייהם של הלוחמים ואף להביא לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר, הגדיר את גניבת המסמך כ''אירוע חמור ביותר שבו מצליחים לגנוב את ליבת הסוד של פיקוד הדרום ממחנה שאמור להיות שמור ומוגן מפני גורמים עוינים.

''זה אחד האירועים החמורים שאירעו בפיקוד הדרום", קבע האלוף זמיר והדגיש כי מדובר ב''התרשלות חמורה'' של קצין המבצעים בחטיבת המילואים ששכנה באותו הבסיס בדרום ממנו נגנבה הפקודה הסודית.

נציין כי הקצינים שערכו את הביקורת בבסיס הצבאי, שייכים למדור הגנת המחנה בחטיבת המבצעים, ומעת לעת הם נוהגים לערוך ביקורות בבסיסי צה''ל כדי לוודא שאלו מאובטחים כראוי ונהלי ביטחון המידע נשמרים בהתאם להנחיות הקפדניות.

תגובת דובר צה"ל: ״במהלך ביקורת שגרתית שביצע צה"ל בבסיס בדרום הארץ נגנב חומר מסווג ע״י צוות הביקורת. מדובר באירוע חמור וחריג.

״בתום תחקיר שביצע מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר הוחלט על ביצוע צעדים משמעתיים כנגד הקצין המעורב אשר השאיר חומר מסווג במשרדו בניגוד לפקודות. הקצין בדרגת סגן נשפט ל-28 ימי מחבוש ע״י מפקד הפיקוד. צה״ל רואה חשיבות רבה בשמירה על נהלי ביטחון המידע וכל אירוע מסוג זה יטופל בחומרה״.

בסיס צה''ל
בסיס צה''לצילום: דוברות המשטרה

אתמול, נזכיר, התגלתה פריצה למחסן צבאי בצפון הארץ. מהמקום נגנבו אמצעי לחימה, בהם מטעני נ"ט, מטען מסוג רעם, מוקשי נ"ט, לבנות חבלה וכדורי רובה. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה.

לפני כחודש נפרץ בסיס צה''ל בדרום ונגנבו ממנו יותר מ-15 אלף קליעים של רובי סער בקוטר 5.56 מ"מ. בחודש מאי האחרון נגנבו כ-30 נשקים מנשקיה בבסיס שדה תימן בדרום. הנשקיה היתה נעולה ולא נמצאו עליה סימני פריצה. נבדק חשד כי הגנבים שיתפו פעולה עם חייל או חיילים שמשרתים בבסיס.