שחקני גרמניה. ארכיון
שחקני גרמניה. ארכיוןצילום: רויטרס

בית המשפט של פיפ"א הטיל על ההתאחדות הגרמנית קנס בסך 32 אלף פרנק שוויצרי (33 אלף דולר) לאחר שאוהדי נבחרת גרמניה השתמשו בקריאות נאציות במהלך משחק מוקדמות גביע העולם נגד צ'כיה לפני מספר שבועות.

בין היתר השתמשו חלק מהאוהדים בקריאות "זיג הייל!" תוך שימוש בהצדעה הנאצית. בית המשפט של פיפ"א גם הרשיע את ההתאחדות הגרמנית ב"התנהגות לא נאותה של האוהדים" לאחר שמספר אוהדים גם פרצו למגרש, בעוד אחרים הדליקו אבוקות ביציעים. חלק מהאוהדים גם קראו קריאות גזעניות כלפי אחד השחקנים של נבחרת גרמניה עצמה, טימו ורנר.

ההתאחדות הגרמנית גינתה בחריפות את התנהגות האוהדים לאחר המשחק ואת השימוש בקריאות נאציות באיצטדיון, והודיעה כי תפתח בחקירה ותמנע אותם אוהדים להיכנס בעתיד למשחקי הנבחרת.

מאמן הנבחרת, יואכים לב, כינה את התנהגות האוהדים "מביכה" ואמר כי "אני חש מלא זעם על התנהגות האוהדים. אני מאוד כועס על כך שכמה אנשים שנקראים 'אוהדים' ניצלו את הבמה של איצטדיון כדורגל בינלאומי על מנת להביא בושה על המדינה שלנו".

ההתאחדות הגרמנית טענה כי האוהדי הפרו-נאצים לא רכשו כרטיסים למשחק דרך המקורות הרשמיים אלא מספסרים, ולכן לא היתה להם שליטה על כניסתם לאיצטדיון.

אגב, גם על נבחרת איראן הטיל בית המשפט של פיפ"א קנס, בסך 45 אלף פרנק שוויצרי (46 אלף דולר) לאחר שההתאחדות האיראנית הורשעה בקיום "טקס בעלי מאפיינים דתיים" לפני משחק מוקדמות גביע העולם מול סוריה בחודש שעבר.