אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: דוברות המשטרה

המשטרה מעלה הילוך במאבק בתופעת הליצנים המפחידים שמטרידה בימים האחרונים את התושבים במקומות שונים בארץ.

בראשון לציון נעצרו אתמול (שני) ארבעה נערים שהיו מחופשים לליצנים. הם הודו במיוחס להם והועברו להמשך חקירה. נערה נוספת נמצאה באזור אחר של העיר כשהיא מחופשת לליצנית ונלקחה גם היא לחקירה.

מוקדם יותר אתמול, נעצרו שני נערים בקרית גת שהפחידו עוברים ושבים כשהם מחופשים לליצנים. הם טענו כי מדובר במעשה הלצה, אך השוטרים החליטו לקחת אותם לחקירה במחלק הנוער של המשטרה.​​​​​

מקרים אלה מצטרפים לחקירה שנפתחה בשבוע שעבר בדימונה נגד ארבעה ילדים בני 12 שנתפסו גם הם מפחידים אזרחים כשהם מחופשים לליצנים. במקרה הזה, בשל גילם הצעיר, הועבר הטיפול בילדים לרשויות הרווחה.

גם בעפולה אירע מקרה דומה שהסתיים בטיפול רשויות הרווחה.

במשטרה מציינים כי מפעילות המשטרה נגד התופעה, וכן מחקירת הנערים שעוכבו לאחר שנטלו חלק בתופעה החברתית הפסולה והפלילית, עולה כי המכנה המשותף למקרים הללו הוא הרצון לעשות מעשה קונדס ולקחת חלק בטרנד הפסול. עוד בלט, חוסר המודעות של בני הנוער ואי הידיעה שמעשים מעין אלו נחשבים פליליים ויתקלו בהתערבות נחושה של גורמי אכיפת החוק. נמצא גם כי במקרים רבים הורי הנערים לא ידעו כלל על מעשי ילדיהם.

"משטרת ישראל תמשיך למנוע הפחדת הציבור והטרדתו תוך הפרת הסדר הציבורי ושיבוש שגרת החיים. מעשים מעין אלו יתקלו באכיפה בלתי מתפשרת", נמסר ממשטרת ישראל.