השרה חוטובלי בניחום אבלים בבית משפחתו של יוסף עותמאן ז"ל
השרה חוטובלי בניחום אבלים בבית משפחתו של יוסף עותמאן ז"לצילום: דוברות סגנית השרה

עיסאם עותמאן מאבו גוש הוא אביו של יוסף עותמאן, שנרצח בפיגוע בהר אדר. הוא בא להר אדר והשתתף באזכרה של אור אריש, שנרצח אף הוא באותו פיגוע, וביקש לדבר.

"אנחנו, יש לנו זכות", אמר. "אם לא היינו מספיק חזקים, הקב"ה לא היה בוחר לתת להם את המשימה הזו. אם לא היינו מספיק חזקים, לא היה מפיל את הכאב הזה עלינו. כי זה מחיר כבד מאוד. זה ילווה אותנו לכל החיים. אני, מהיום הראשון דגלתי ואמרתי, אסור לרדת על הברכיים. אסור. אסור לתת להם את התענוג לראות אותנו חלשים. אפילו בוכים. עשיתי כל מאמץ. החזקתי את הדמעות, לא נתתי להם לרדת. אמרתי העין שתזיל דמעה אני עוקר אותה. הם לא יראו אותנו בוכים. כי ככה אנחנו נַזִין אותם בכוח. בחיים לא יקבלו את התענוג הזה.

"בעזרת השם, צה"ל, מערכת הביטחון, משטרת ישראל, יטפלו בהם עד הסוף", הוסיף האב השכול. "הבטחה של מר נתניהו, שחלק מהצעדים שעומדים לנקוט נגד המחבל השפל הזה, הוא ומשפחתו, זה להוריד להם את הבית... אמנם לי זה לא מספיק, וחבל שלא היו לוקחים את כולם... לכיוון של סוריה, יכול להיות ששם ימצא מי שיפתח לו מקרר או ייתן לו 50 שקל לשעה. אולי יהיה לו שם טוב יותר, הוא והמשפחה שלו".

"ככה זה", הפטיר עותמאן. "פותחים את היד, (והם) באים, ופשוט יורקים לך לתוך היד. אנחנו צריכים ללמוד מזה לקח גדול. ככה זה עם מחבל שפל כזה, שהיה מסתובב על יד הבנות שלנו, על יד הנשים, על יד הגברים, על יד בית הכנסת".

"המטרה של השפל הזה היתה להגיע לבית הספר", פסק. "הוא הפתיע את אנשי הביטחון שלו. הוא מיומן שלא יבואו וימכרו לנו סיפורים. 'רב עם אשתו ואז לקח אקדח ובא לפה'. מה, כל אחד שרב עם אשתו מתחיל לירות באנשים? אני לא מכיר אנשים כאלו. מי שיכול לאכול את הסיפור הזה זה, אני חושב, (הוא) בהמה. אוכל עשבים. לא יכול להיות דבר כזה. היתה לו מטרה ברורה: להגיע לבית הספר, לעשות טבח בילדים. אנשינו מנעו ממנו להגיע וגמרו עליו".

(הצילום באדיבות אל"מ במיל' יוסי כוהל))