ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג הי"דצילום: פייסבוק מועצה מקומית אלקנה

בני משפחתו של ראובן (מוטי) שמרלינג הי"ד פרסמו הודעה בעקבות הירצחו בפיגוע טרור בערב החג, והדגישו כי אין להם צל שלא ספק שראובן נרצח על רקע לאומני.

נציין כי על פרטי חקירת הפיגוע הוטל צו איסור פרסום. הלוויתו תצא מחר, יום שישי, בשעה 13:45, מבית הכנסת 'מורשת יהודית' אלקנה ומשם לבית העלמין באלקנה.

''המשפחה המורחבת המומה ואבלה על הרצחו של בעל, אב וסב אהוב. למשפחה הכואבת אין ספק כי מדובר ברצח נתעב על רקע לאומני'', מסרה המשפחה.

המשפחה סיפרה כי ''ראובן (מוטי) שמרלינג ז"ל היה אדם אהוב על כל מכריו, איש חסד לכל נצרך ללא הבדל.

''היה מוקד של שמחה והפיץ אור בכל מסגרת שבה פעל. אדם אשר תרם ממרצו ופועלו לטובת הקהילה והיה נכון להושיט יד לעזרה לכל נזקק בכל עת ורבות מהפעמים עשה זאת בסתר''.

בני משפחתו של ראובן הי"ד סיפרו עוד כי הוא שימש כחזן בבתי הכנסת באלקנה בתפילות הימים הנוראים, ''וכל הקהילה נרגשה מקולו הערב ותפילתו היוצאת מן הלב.

''נלקח מאיתנו ביום הולדתו ה- 70 כשכל המשפחה המורחבת מתכנסת לחוג את החג כמידי שנה בשנה בחג הסוכות. מסיבת הולדתו הפכה לצערנו ליום אבלנו" הוסיפה משפחת שמרלינג.

גם בשעות אלו ממשיכה מערכת הביטחון לחקור את הפיגוע הרצחני בערב חג הסוכות שבו הוכה למוות ראובן שמרלינג הי"ד, תושב הישוב אלקנה. גופתו אותרה במבנה באזור התעשייה בכפר קאסם, וכוחות המשטרה ומד"א שהוזעקו למקום מצאו את הגופה עם סימני אלימות וחתכים בראש.

על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום לכן לא ניתן לדווח את השתלשלות האירוע עד לרצח המזוויע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על הרצח, "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת שמרלינג וליישוב אלקנה על הירצחו של ראובן שמרלינג ז״ל. אנחנו נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה. יהי זכרו ברוך".

(באדיבות המשפחה)

חולצות עם הכיתוב "סימן שאתה צעיר"

בני משפחתו של ראובן שמרלינג, בהם ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו, הגיעו ליישוב כדי לחגוג את יום הולדתו, אולם אז שמעו כי אחד מילדיו איתר את גופתו מתבוססת בדמה.

בני המשפחה הגיעו לביתו של ראובן, ותכננו לחגוג סעודת חג הסוכות. הם הצטיידו בחולצות עליהן נכתב "סימן שאתה צעיר" כמחווה לסבם האהוב מוטי (שם כינוי). "במקום לחגוג, הוא נשחט בידי בן בליעל", אמר אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה. "מדובר בצדיק, בן למשפחה שורשית באלקנה, רק ביום כיפור האחרון היה החזן בית הכנסת במועצה".

"אי אפשר להבין מצב שבו יהודי בן 70 הולך לכפר קאסם ונמצא שחוט בכל גופו", הוסיף ראש המועצה מינצר. "זה דבר שלא מתקבל על הדעת. אנחנו לא יודעים פרטים נוספים מעבר לעובדה שהבן שלו מצא אותו במצב נוראי כזה. אנחנו כאן נעשה הכל כדי להמשיך לתמוך בבני משפחתו השורשית המעורבת כאן בחיי הקהילה, ומשתתפים בצערם".

ראש מועצת אלקנה מגיב לרצח בכפר קאסם