הלוויתו של ראובן שמרלינג ז"ל
הלוויתו של ראובן שמרלינג ז"לצילום: יוני קמפינסקי

עידית בצר, בתו של ראובן (מוטי) שמרלינג הי"ד שנרצח בפיגוע בערב חג הסוכות, ספדה לו הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו "כאן ב'".

"אבא שלי היה איש שכל אחד היה בטוח שהוא החבר הכי טוב שלו, כל ילד היה בטוח שהוא הכי חשוב לו, כל נכד ידע שבשבילו סבא יהפוך עולמות, איש משפחה למופת, איש שמח, איש ישר, בעל תפילות וימים נוראים, ממש איש של אנשים", תיארה הבת.

המשפחה תכננה לחגוג יום הולדת 70 לראובן הי"ד, ולכן כל הילדים והנכדים הגיעו בערב החג לאלקנה. "אבא נולד במוצאי חג ראשון של סוכות, בכל שנה המשפחה התכנסה בסוכה באלקנה לחגוג לו יום הולדת. השנה תכננו משהו גדול יותר לכבוד יום הולדת 70.

''הבית מלא בממתקים, חטיפים ובכיבוד שהוכן, היינו ערוכים ליום הולדת - לא לרצח", הדגישה עידית.

הלווית ראובן שמרלינג הי"ד

בערב החג, ראובן הי"ד הודיע לרעייתו כי הוא "קופץ" למחסן של בית העסק שלו באזור התעשייה בכפר קאסם, ואמר כי ישוב לאחר שעה. ''אחרי שלא ענה לטלפונים אמא התחילה לדאוג. היא התקשרה לשי אחינו הקטן שעבד איתו, אמרה לו שאבא נסע לכפר קאסם והוא לא עונה לטלפונים. שי יצא לכפר קאסם ושם הוא מצא אותו''.

עידית משוכנעת שהמניע לרצח הוא לאומני, בניגוד למה שדווח בחלק מכלי התקשורת לאחר הפיגוע. "אנחנו מאמינים בגורמי החקירה שיעשו את הטוב ביותר, אנחנו יודעים שלא היה שום סכסוך כי לא היו לו שונאים. הוא לא פחד, לא חיפשו אותו והוא לא היה בסכסוך. אנחנו בטוחים שזה על רקע לאומני''.

"כל מי שהכיר אותו ובא במגע איתו הבין שיש דברים שהם לא סבירים, אבא שלי לא ידע לריב, הוא סרגל, ידע לתת. הוא לא היה איש מדון, לא היה איש ריב גם כשכעס סלח נורא מהר. אם עובד ביקש העלאה הוא קיבל העלאה. היה איש של נתינה'', תיארה בתו של ראובן הי"ד.