זהבה שאול, אימו של אורון הי"ד
זהבה שאול, אימו של אורון הי"דPhoto by Basel Awidat/Flash90

בני משפחתו של החייל אורון שאול הי"ד שנהרג במבצע צוק איתן, זועמים על כך שטרם מונה מתאם חדש לנושא השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה, לאחר שהמתאם הקודם אל''מ במיל' ליאור לוטן פרש מתפקידו.

"ממשלת ישראל נוהגת בזילות כלפי חיילי צה"ל שיצאו להגן על מדינת ישראל, לא ייתכן שלמעלה מחודש אין אף גורם ממשלתי שיעסוק בנושא השבויים והנעדרים בלבד", נאמר במכתב שהפיצה המשפחה.

''העובדה שעדיין לא מונה מתאם חדש מעידה על התרשלות של הממשלה", הדגישה משפחת שאול.

גורם מדיני הגיב לטענות בני משפחתו של אורון שאול הי"ד, וסיפר כי ראש הממשלה נתניהו פגש בערב יום כיפור את משפחות שאול וגולדין יחד עם מזכירו ‏הצבאי ועם ראש ענף נפגעים בצה״ל.

''ראש הממשלה עוסק בכך ומחויב להשבת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה", אמר הגורם, נתניהו מעלה את הנושא בכל פגישה מדינית, כפי שעשה לאחרונה עם הנשיא טראמפ ונשיא מצרים א- סיסי. בימים אלה מראיין נתניהו מועמדים לתפקיד, מתוך כוונה למנות בהקדם מתאם חדש''.

גופתו של אורון שאול הי"ד מוחזקת על ידי החמאס בעזה מאז מבצע צוק איתן, יחד עם גופתו של קצין צה''ל הדר גולדין הי"ד.

פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, אמר ביום שישי האחרון כי ההתפתחויות האחרונות באזור יוצרות הזדמנות חדשה עבור ממשלת ישראל.

״מה שקורה בתקופה האחרונה בגזרה הפלסטינית ובציר המצרי נותנים לממשלת ישראל הזדמנות חדשה להחזיר מעזה את אורון והדר, ולסיים את מלחמת ׳צוק איתן׳ אחרי יותר מ-3 שנים", אמר גולדין.

״הקמת הממשלה הפלסטינית המאוחדת השבוע וההתקרבות למצרים יוצרים את התנאים ואת הזדמנות שאסור לפספס", הדגיש. ״החזרת החיילים והאזרחים זהו עניין הומניטרי ראשון במעלה ועל ישראל להבהיר זאת לגורמים באזור ולקהילה הבינלאומית״.