חוטובלי לטראמפ: כל השגרירויות צריכות להיות בירושלים

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) ביקרה היום (ראשון) ב''מצפה יוסף'' בראש הר גריזים הצופה על קבר יוסף, יחד עם 25 חברי פרלמנט מהעולם - חברי ''שדולת הפרלמנטרים למען ישראל''.

חוטובלי התייחסה לדברי הנשיא דונלד טראמפ, ולפיהם שגרירות ארה"ב לא תעבור בינתיים מתל אביב לירושלים כדי "לתת סיכוי" להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

''כל השגרירויות צריכות להיות ממוקמות בבירת ישראל ירושלים, ברור לנו שבכל הסדר עתידי ירושלים תישאר מאוחדת ולכן חשוב מאוד לא להתנות את העברת השגרירות בקידום תהליך השלום", אמרה חוטובלי.

לדבריה, ''הפלסטינים מאוד רחוקים כרגע מהמילה שלום, הם מלבים טרור ומגבים טרור ולכן מוטב שידעו שבכל הסדר עתידי ירושלים תישאר מאוחדת כבירת ישראל והנציגויות הבינלאומיות צריכות לעבוד בבירת ישראל''.

במסר לטראמפ אמרה חוטובלי, "אם אתה באמת רוצה לתת סיכוי לשלום, העבר את השגרירות לירושלים כדי לוודא שירושלים לעולם לא תחולק, כדי לוודא שיהודים וערבים יכולים לחיות יחד בשלום.

"למרבה הצער, הטרור עדיין פה לא בגלל שהם התייאשו מתהליך השלום אלא בגלל שהם רוצים להסיר את ישראל ממפת המזרח התיכון".

"אנחנו מדברים היום על לתת סיכוי לשלום. איננו יכולים לתת סיכוי לשלום כשפתח' וחמאס רוצים לשבת יחד בממשלה מאוחדת. זהו דבר שאיננו יכולים לסבול. מצד אחד, מחמוד עבאס יתקבל ברחבי העולם כמנהיג רודף שלום, ומצד שני הוא ילחץ ידיים עם המחבלים האיומים האלה מחמאס ובמקביל מספק את התמיכה וההסתה הנוראית שמובילה פעם אחר פעם לפיגועים נגד יהודים".

סגנית שר החוץ חוטובלי הדגישה, "אנחנו צריכים לראות את כל השגרירויות בירושלים, ועלינו לוודא שיהודים יוכלו לבנות כאן את בתיהם, משום שבמשך 4,000 שנה היהודים מחוברים למקומות הללו".

חברי הפרלמנט שהגיעו לשומרון נפגשו עם ראש המועצה יוסי דגן, סיירו בתצפית יוסף וטעמו יין ביקב הר ברכה. בין חברי הפרלמנט שהגיעו היה גם אלן קלמנס, בכיר במפלגה הרפובליקנית שהוציא את פתרון 'שתי המדינות' מהמצע הרפובליקני לאחר שסייר בשומרון לפני למעלה מ-3 שנים.

דגן אמר כי "הביקור הזה מוכיח שהמילים בידוד מדיני הולכות ונעשות לא רלוונטיות. אנחנו קוראים לכם להיות שגרירים שלנו בעולם".

בפנייה לחברי הקונגרס והבכירים הרפובליקנים שנכחו במקום אמר דגן "אנחנו שמחים שטראמפ נבחר אבל לא מרוצים מהכיוון אליו אנשים בסביבתו לוקחים אותו בהקשר של יו"ש. הוא מקבל לצערי מידע מוטעה. עזרו לנו לעצור את ההזיה שלא מאפשרת בנייה של בתי ספר וגנים ביו"ש".