=אבו מאזן
=אבו מאזןצילום: פלאש 90

''המועצה המהפכנית'' של תנועת ''פתח'', בראשות אבו מאזן, התכנסה במטה הנשיאות הפלסטינית ברמאללה כדי לדון בהתפתחויות האחרונות במישור המדיני ובמגעי הפיוס עם חמאס.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא", אבו מאזן אמר בישיבה כי אל-קודס היא "הבירה הנצחית של מדינת פלסטין".

הוא שיבח את הניצחון של תושבי ירושלים הערבים על "העריצות של הכיבוש" לאחר סיכול הצבת שערי הבידוק בכניסה למסגד אל-אקצה.

אבו מאזן ציין את הסכנה הטמונה בהצהרת בלפור מאז הכרזתה ועד ימינו אלה והדגיש את החשיבות בהפניית דרישה לבריטניה להתנצל על "העוול ההיסטורי" שנגרם לפלסטינים. הוא קרא לבריטים להכיר במדינת ''פלסטין'' ולבטל את האירועים לציון הצהרת בלפור.

כמו כן, עמד אבו מאזן על חשיבות פרסום הרשימה השחורה של החברות הישראליות והבינלאומיות הפועלות ב"קולוניות הישראליות" והבהיר, כי יימשך תשלום הקצבאות לשהידים, האסירים, אותו הגדיר חובה לאומית, מוסרית, פוליטית ואנושית.

השהידים כוללים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד ישראל, ובכלל זה פיגועי התאבדות, והאסירים מרצים עונשי מאסר בגין עבירות ביטחוניות, ובכללן רצח ישראלים.

בהקשר המדיני, שלל אבו מאזן נחרצות את הדרישה להכרה בישראל כמדינה יהודית שהיא לדבריו ניסיון למחוק את בעיית הפליטים ומהלך גזעני נגד "בני עמנו בפנים".

כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דרש מאבו מאזן בשיחות הטלפון ובמפגשים ביניהם בוושינגטון, ריאד ובית לחם לפעול למיגור הטרור, לייבש את המקורות הפיננסיים של הטרור ולנקוט צעדים תקיפים והכרחיים במאבק בטרור ובאידיאולוגית השנאה.

שר החוץ רקס טילרסון ציין במפורש את הדרישה להפסקת הסיוע למשפחות השהידים. בינתיים אבו מאזן מסרב.