אלפים בפסטיבל גיבורי התנ"ך בבנימיןתיירות בנימין

אלפי מטיילים גדשו היום (ראשון) את אתרי התיירות והטבע בחבל בנימין ונהנו בפסטיבל גיבורי התנ''ך שסיפק להם חוויה תנכית מלאה בסיפורים, הפעלות, הדרכות, אטרקציות, משחקים וטבע.

הפסטיבל יימשך גם מחר ומחרתיים ולדברי ראשי אגף התיירות במועצת בנימין יתקיים בכל מזג אוויר.

אסף לסנר, מנהל שיווק תיירות בנימין, סיפר לערוץ 7 על הפסטיבל. "לא מעט אירועי תנ"ך התרחשו כאן, מתחת לכפות רגלינו. החלטנו לקחת שישה גיבורים ולתת להם חיים בשטח, עם סיפורים שמאפיינים אותם וערכים לאורם".

על ששת גיבורי התנ"ך שמובילים את הפסטיבל הוא מספר: הראשון שבהם הוא יהושע בן נון שאירועים סביב דמותו יתקיימו בגבעת היקבים שבגוש טלמונים. "זהו אתר מרשים מתקופת המקרא שנמצאו בו בשנים האחרונות למעלה משלושים יקבים, המערכת הזו הפכה לימים בימי המרד למערכת מחילות מסתור. בגבעה יהיו שחקנים, כתבי חידה ופעילויות על תקופת חלוקת הארץ, וגם סיכוי לזכות בפרסים".

על הדמויות הנוספות הוא מספר: "חנה בשילה הקדומה, נקיים הפנינג אדיר לעולים לרגל. אלישע בשמורת הר הכוכב שבכוכב השחר, נקיים שם סיורים מעניינים ומרתקים עם סיפורים סביב דמותו של אלישע. יש שם נוף תנ"כי בראשיתי מדהים כשבקעת הירדן וערי מואב מולנו.

''אפשר יהיה לפגוש את אברהם אבינו בארץ בראשית, נקיים אירוח באוהל אברהם ליד הישוב אלון. עם שמואל הנביא נעלה למסע בזמן מהיקב המודרני ועד לבית הבד הקדום, זה יקרה בכפר הערבי הקדום שיושב בפסגות, עם מקווה ציבורי, מערת יקב ועוד".

הדמות השישית שסביבה יתקיים הפסטיבל היא פחות מוכרת, "שארה בת אפרים שבנתה שלוש ערים בארץ ישראל", והאירועים שסביבה יתקיימו בבית חורון. באר יהיו סדנאות בנייה בחימר לצד כתבי חידה ועוד. "לצד האתרים הללו יהיו קרוב לשלושים אתרים נוספים עם פעילויות ואטרקציות".