הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטייןצילום: רויטרס

מפיק-העל הארווי ויינשטיין, אחת הדמויות החזקות בהוליווד, פוטר אתמול (ראשון) מהחברה שקרויה על שמו בשל האשמות בדבר התנהגות מינית מטרידה ואף סוטה.

כך הודיע חבר המנהלים של החברה, הקרויה "חברת ויינשטיין". בין המנהלים שהחליטו לפטר את ויינשטיין נמצא אחיו, רוברט.

"לאור מידע חדש אודות התנהגות לא ראויה של הארווי ויינשטיין אשר צצה בימים האחרונים, מנהלי חברת ויינשטיין – רוברט ויינשטיין, לנס מארוב, ריצ'רד קניגסברג וטרק בן עמאר – החליטו והודיעו להארווי ויינשטיין כי העסקתו בחברת ויינשטיין סוימה בזאת, בהחלטה שתוקפה מיידי".

כתבה שהתפרסמה ב"ניו יורק טיימס" ביום חמישי ציטטה מספר נשים, בהן השחקנית הידועה אשלי ג'אד, שהאשימו את ויינשטיין בהצקות מיניות. ביום שישי – לפני הפיטורין – הושעה ויינשטיין מתפקידיו בחברה שהוא היה אחד ממייסדיה. שליש מחברי הוועד של החברה התפטרו. אחד מהם אמר שהם חבריו של ויינשטיין ואינם רוצים להיות מעורבים בהשעייתו.

בהמשך הצטרפו עוד נשים למאשימות – כולל מגישת טלוויזיה יהודיה בשם לורן סיוון – ונראה כי האשמות חדשות אלו היטו את הכף לטובת פיטוריו.

בתגובתו הראשונית של ויינשטיין להאשמות נגדו, ביום חמישי, אמר שהוא מבין שהתנהגותו בעבר "גרמה להרבה כאב", וכי הוא מתנצל בכנות על כך. בהמשך, איים לתבוע את הניו יורק טיימס בגין השמצה וטען שמדובר בעיקר בשמועות.

ויינשטיין אף הודיע על הקמת קרן של 5 מיליון דולר למלגות עבור במאיות.

האחים ויינשטיין הקימו את חברת ההפקה "מירמקס", הקרויה על שם הוריהם, מרים ומקס ז"ל. החברה נמכרה לחברת דיסני בעבור 80 מיליון דולר ב-1993, והם המשיכו לנהל אותה. בין הסרטים המצליחים שהפיקו כלולים "הפצוע האנגלי" ו"ספרות זולה".