על אדמות היקב. מגרון הזמנית
על אדמות היקב. מגרון הזמניתצילום: ליאור מזרחי. פלאש 90

פורום ציון בליכוד, המאגד תחתיו למעל מ-10,000 מתפקדים וחברי מרכז הליכוד, שיגר השבוע מכתב לראש הממשלה, שבו דרישה לקיים את ההבטחה לבניית ישוב קבע למפוני מגרון.

"תושבי הישוב, כ-50 משפחות ובהם מעל 200 ילדים מתגוררים כבר חמש שנים באתר קרוואנים זמני בגבעת היקב", מציינים חברי הפורום במכתב לנתניהו.

לדבריהם, "עד היום, 5 שנים לאחר פינויים, טרם הוחל בבניית בתי הקבע לתושבים, זאת למרות החלטת הממשלה שנתקבלה ערב פינוי הישוב הקובעת כי יש לבנות שכונת קבע במורדות רכס מגרון".

במכתב מתייחסים חברי הפורום גם לסוגיית נתיב האבות, "מצב שערורייתי לא פחות מתקיים בשכונת נתיב האבות. התושבים פנו ב'בקשה' לבג"ץ שלא להרוס את בתיהם כליל בגלל כמה מטרים בודדים ובמקום זאת הם מבקשים לנסר את בתיהם. תשעת הבתים האחרים נועדו להריסה לשיטתו של בג"ץ, זאת למרות שהממשלה בראשותך חוקקה בכנסת את חוק ההסדרה שנועד בדיוק למנוע תופעות כאלו שאינן מסתדרות עם השכל הישר, ובוודאי שאינן תואמות תפיסה ציונית".

לאור זאת כותבים חברי הפורום, "אנו פונים אליך בבקשה לפעול להכנסת נושא אישור מתן התוקף לתב"ע מגרון לישיבה הקרובה של מועצת התכנון העליונה. בנוסף, אנו מבקשים לקיים פגישת עבודה בנושא קידום והסרת חסמים וקשיים תכנוניים שדורשים את התערבותך. בקשה נוספת היא שתבחן את האפשרות שסיעת הליכוד בראשותך תתמוך במגעים קואליציוניים לחקיקה שתאפשר החלה רטרואקטיבית של חוק ההסדרה על שכונת נתיב האבות. פסקת התגברות זו עשויה לתקן את העוול הנוראי העומד לפתחה של הממשלה".

"נבקשך לקיים עמנו פגישה שתעסוק בנושאים אלו – קידום בניית אתר הקבע ליישוב מגרון, הצהרה של הליכוד על חקיקה שתאפשר החלה רטרואקטיבית של חוק ההסדרה, והובלת הממשלה לנקיטת צעדים מעשיים ליישום המלצות דו"ח אדמונד לוי", חותמים כותבי המכתב.

צבי גילה, ממטה מאבק מגרון, אמר, "הריסת מגרון היא כתם שרובץ על ממשלת הליכוד. המכתב הזה מבטא תחושות קשות של אלפי מתפקדי הליכוד, תחושות בושה ואשמה. יש דרך אחת לתקן את כשלון העבר: לקחת אחריות על ההתיישבות ולבנות את מגרון עכשיו".