ריבלין בסוכה
ריבלין בסוכהצילום: מארק ניימן, לע''מ

למעלה מ-6,000 בני אדם פקדו היום (שלישי) את סוכת בית הנשיא באירוח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה, שנפתחה כמיטב המסורת למבקרים מכל רחבי הארץ.

השנה התקיימה הסוכה הפתוחה בסימן "חוגגים 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות".

במהלך היום יצאו הנשיא ורעייתו אל המוקדים השונים בבית הנשיא ושם פגשו את האורחים שהגיעו מכל קצוות הארץ וגם מהעולם.

הנשיא ורעייתו לחצו את ידיהם, שמעו מהם על המקומות מהם הגיעו וברכו אותם בברכת חג שמח. ריבלין הודה לכל המבקרים על שהגיעו וחיממו את ליבו עם מכתבים וציורים שהביאו לו ילדי ישראל, "מועדים לשמחה, שנה טובה חגים וזמנים לששון לנו ולכל העם בישראל. היום, אתם, אזרחי המדינה, גם אורחים וגם מארחים שכן הבית הזה שייך גם לכם, לעם".

הנשיא הוסיף ואמר "השנה התברכנו לפני תפילת הגשם, ביורה הראשון שהוא דבר נפלא ונהדר. כל גשם הוא גשם ברכה לארץ, לחקלאות שלנו, לפריחה שלנו ולכל הדברים אליהם פיללנו. נחמה ואני מודים לכם על שבאתם. אנו רוצים לברך את כל הבאים, ולהתברך, בשנה טובה".

בהתייחסו לנושא הסוכה הפתוחה שעמדה בסימן "חוגגים 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות", אמר ריבלין "השנה אנחנו מציינים את הקשר שלנו, יהודי ישראל, עם יהודי כל התפוצות. כולנו אחים וכולנו ערבים זה לזה - גם כעם.

''זו המדינה היחידה שמוגדרת כמדינה של העם היהודי ולכן היא שייכת לכל העם היהודי. היום מחצית מהעם היהודי נמצא בכל תפוצות הגולה, הם מחוברים באהבתם למדינת ישראל ולארץ ישראל ואנחנו מחוברים אליהם".