פסנתר (אילוסטרציה)
פסנתר (אילוסטרציה)Istock

הפסנתרן היהודי-רוסי הנודע, מיכאיל קליין, התמוטט במהלך הופעה בשבוע שעבר ומת, בגיל 72.

הדבר אירע בזמן שהופיע בפני קהל של מאות אנשים באירקוצק, עיר הולדתו, וניגן את אחת היצירות שלו, ביחד עם התזמורת הפילהרמונית של העיר.

שניים מהרופאים הבכירים ביותר בעיר נכחו באולם, אך נסיונותיהם להחיות אותו בעיסוי לבבי נכשלו. סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי הוא מת – כנראה מהתקף לב – מעט לפני השעה 8:30 בערב ביום שלישי.

"ישבתי בשורה הראשונה, וכאשר ראיתי שמיכאל לאונידוביץ' חש ברע, רצתי אליו", סיפר ראש מחלקת התרבות של העיר, ויטלי ברישניקוב, לסוכנות ריא נובוסטי.

קליין התגורר באירקוצק במשך 45 השנים האחרונות ועבד בפילהרמונית של אירקוצק לאורך כל התקופה. ב-1987 זכה בתואר היוקרתי "אמן מוערך ברוסיה".

במודעת אבל מטעם הפילהרמונית נכתב כי לקליין היתה "מסירות קנאית לאמנויות", וכי "ייצג באופן מבריק את האמנות המוסיקלית הרוסית בפעילויות תרבותיות וחינוכיות רבות", ברוסיה ומחוצה לה. "התשוקה השניה שלו היתה ספורט, ונאמנות לחבריו בקבוצת הכדורעף המקומית, בה התמיד לאורך כל חיי היצירה שלו".

קליין נודע בביצועיו ליצירות של רחמנינוף, בטהובן, ברהמס ומלחינים אחרים. בנוסף, חיבר מנגינות ג'ז מרובות. היצירה שניגן כשנפטר היתה "כל זה רוסיה" – יצירת ג'ז פרי עטו שכוללת קטעים מכמה שירים רוסיים ידועים.