צעדת גייז
צעדת גייזצילום: iStock

חוק חדש שנחקק בקליפורניה קובע כי צוותי בתי אבות אשר מסרבים "במתכוון ובאופן חוזר ונשנה" להשתמש בכינוי הגוף המועדף על טרנס-סקסואלים זקנים עלולים לחטוף קנס כספי ואף להישלח לכלא, כך דיווחה רשת "פוקס ניוז".

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, חתם על החוק בשבוע שעבר והוא קיבל תוקף רשמי.

ההגדרה "טרנס-סקסואלי" מתייחסת למי שמנסים לשנות את המין הביולוגי שלהם, באמצעות ניתוחים והליכים רפואיים, או ששואפים לעשות זאת.

הסנטור הדמוקרטי סקוט וינר, שיזם את החוק, טען עם זאת בתוקף כי לא יינקטו הליכים פליליים נגד מי שיעברו על החוק. לדבריו, הטענות הללו אינן אלא "טקטיקות הפחדה מאת אנשים שמתנגדים לכל זכויות האזרח וההגנות של הלהט"בים".

רשת "פוקס ניוז" התעקשה, עם זאת, שהאפשרות להעמדה לדין פלילי בגים עבירה על החוק קיימת, גם אם לא בסבירות גבוהה.

החוק מתייחס למוסדות המיועדים לטיפול לטווח ארוך בקשישים, ולאנשי הצוות המאיישים את המתקנים. הוא קובע כי אסור לפגוע בדיירי המוסדות על בסיס נטייתם או זהותם המינית, ועל בסיס היותם נשאי HIV (וירוס האיידס). בין הפגיעות האסורות, כאמור, נמצא השימוש בשם גוף שאינו תואם את שם הגוף המועדף על הדייר.

הענישה יכולה לנוע בין קנס עד 1,000 דולר, לבין מאסר עד שנה.

מלשכתו של וינר נמסר כי מדובר בתיקון לחוק קיים המסדיר את פעולת בתי האבות, וכי עבירות של צוותי בתי אבות כמעט אף פעם לא גוררות העמדה לדין פלילי. העמדה לדין נועדה בעיקר לעבירות שחושפות את המאושפז לסכנת חיים או פגיעה בריאותית חמורה, נמסר.

זכויותיהם של הטרנס-סקסואלים הפכו בעשורים האחרונים לנושא פוליטי מרכזי של השמאל הקיצוני, במסגרת מאבקו ליצירת בלבול מיני בחברה. קליפורניה נחשבת למעוז של השמאל בארה"ב.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה