לחזק את מי ששוקד על תלמודו

לקראת שמחת תורה, קרן אחד לאחד וערוץ 7 יוצאים בקמפיין מיוחד לחיזוק לימוד התורה ותמיכה באלה שהחליטו לשקוד על הלימוד במשך שנים עם החזון לגדל את הדור הבא של מנהיגי הציבור וגדולי הדור.

"נבנה פה עולם תורה ציוני מקסים וצריך לבנות לו את הקומה הנוספת", מספר הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון ויו"ר ומייסד קרן אחד לאחד, "לכן אנחנו מתמקדים בפרויקט הדגל שלנו שזה תמיכה באברכים מצטיינים בכל הישיבות".

בשיחה עם ערוץ 7 מספר הרב נריה על פרויקט נוסף של הקרן שמוכר כבר הרבה שנים, פרויקט שמעניק תמיכה כלכלית באברכים שמבקשים סיוע לקראת החגים, אך מדגיש שפרויקט הדגל שמהווה חזון זה פרויקט "האברכים המצטיינים - "זו ההסתכלות שלנו לעתיד והאחריות שלנו לדורות הבאים מבחינה חינוכית".

מדוע צריך את התמיכה הכלכלית?

"בסופו של דבר כשבחור או אברך נמצא בסיטואציה שהוא צריך להחליט אם להמשיך ללמוד ובעצם להיות אחד ממורי הדרך שלנו כציבור או לצאת להתפרנס, חלק מהשאלה היא שאלה כלכלית - האם הוא יוכל להתפרנס כרב, האם יוכל להמשיך לשבת לשקוד על תלמודו בנחת כאשר מסביב לפעמים המשפחה לוחצת עליו ואומרת "תעשה משהו עם עצמך". ברוב הישיבות המלגה לא מאפשרת לאברך לשאת על גבו את עולם התורה, תורה נקנית בעמל ועל ידי אנשים שמתמסרים אליה ואנחנו כציבור זו זכות שלנו לתמוך בחבר'ה האלה - גם חובה וגם זכות. אנחנו מאתרים את הטובים ביותר בכל ישיבה, תומכים בהם ומחזיקים אותם".

הרב יצחק נריה הוא נכדו של הרב משה צבי נריה זצ"ל, והוא רואה בפעילות של "אחד לאחד" המשך ישיר, טבעי ומעצים של הפעילות הענפה של סבו, "אבי דור הכיפות הסרוגות".

"כשסבא הקים את הישיבות התיכוניות בזמנו צחקו עליו", מספר הרב יצחק נריה, "אמרו לו "מה אתה עושה? עם 13 חבר'ה תציל את העולם?" וכולנו יודעים שברוך ה' גדל ציבור לתפארת - דתי, לאומי וגאה בעצמו. אנחנו היום צריכים לבנות את הקומה הנוספת - לבנות את גדולי הדור של הציבור שישקדו על תלמודם ויוכלו להוביל את הדור עשרות שנים קדימה".

במהלך השנים התעורר דיון סביב השוואות בין עולם הישיבות החרדי לזה הדתי לאומי, הרב יצחק נריה מדגיש שדווקא המסגרת הדתית לאומית, יש בכוחה לגדל נבחרת מובחרת של תלמידי חכמים שבחרו להקדיש את עצמם ללימוד התורה. "אצלנו בציבור שלנו, בניגוד לציבורים אחרים, לא כולם חייבים ללמוד תורה ולא כולם חייבים להישאר בישיבות ובכוללים", אומר הרב נריה, "ממילא מי שבוחר הוא הרבה יותר רציני, יש לו ברירות - הוא יכל ללמוד רפואה, להיות עורך דין, להיות איש היי טק או להיות מה שהוא רוצה - והוא בכל זאת בוחר לשקוד על תלמודו ולגדול בתורה. הסינון הוא טבעי ולכן חובה עלינו להחזיק את אותם מאות שבוחרים ושוקדים על תלמודם".

הצטרפו למבצע התמיכה בלימוד התורה - לחצו כאן