"דאב" הסירה פרסומת "גזענית"

מדובר בקטע וידיאו באורך 3 שניות המראה נשים בגווני עור שונים. רבים ראו בו רמז גזעני.

גיא כהן , כ"ב בתשרי תשע"ח

הפגנת שחורים בארה"ב
הפגנת שחורים בארה"ב
צילום: רויטרס

חברת מוצרי הטיפוח "דאב" הסירה מהרשת קטע וידיאו פרסומי קצרצר משום שרבים במדיה החברתית טענו כי הוא גזעני.

החברה אמרה כי היא "מצטערת מעומק הלב" על הפגיעה שהפרסומת גרמה.

מדובר בקטע וידיאו באורך של 3 שניות המראה נשים בגווני עור שונים, כאשר אישה שחורה הופכת כביכול לאישה לבנה, והאישה הלבנה הופכת כביכול לאישה בעל גוון עור בינוני.

נשים שחורות טענו שהסרטון מרמז שנשים שחורות הן "מלוכלכות" ויכולות להפוך ללבנות אם ישתמשו במוצרי הניקיון של דאב.

הטיעון נראה מופרך אך יש לציין שהוא בא על רקע של שערוריות קודמות, שחלקן קשורות ל"דאב". בשנת 2014 שיווקה הרשת קרם גוף עם הכיתוב – "לעור נורמלי עד כהה". החברה אמרה שמדובר בטעות ושינתה את הכיתוב על בקבוקי הקרם. פירסומת אחרת הראתה עור פגום ההופך לעור בריא ושילבה שלוש דוגמניות בצבעי עור שונים, באופן שניתן היה להבין ממנו שיש קשר בין לובן העור לבריאותו.

פרסומות לסבון המקשרות בין גוון עור כהה ללכלוך היו מקובלות בעבר הרחוק.