בסרטון וידיאו מאפריל 2016 נראה כוכב הימין האמריקני, מיילו יאנופולוס, שר על במה, כאשר בקהל יש המצדיעים המועל יד.

הסרטון נכלל בדיווח של אתר השמאל באזפיד, המתאר את יאנופולוס ואת אתר ברייטבארט, בו שימש כעורך בכיר, כמי שנשענים על תמיכת גזענים לבנים.

העורך הראשי של ברייטבארט הוא סטיב באנון – ששימש כיועץ בכיר לנשיא, דונלד טראמפ, עד שפוטר לפני כשבעה שבועות.

בווידיאו, יאנופולוס שר את השיר הפטריוטי האמריקני הישן "אמריקה היפה" במועדון בדאלאס שבטקסס.

מצלמת הסמארטפון חולפת על פני הקהל במועדון החשוך, והיא קולטת את המנהיג האנטישמי ריצ'רד ספנסר וכמה מתומכיו, כאשר הם מצדיעים במועל יד.

בתגובה לבאזפיד כתב יאנופולוס: "אמרתי בעבר שאני מוצא הומור בשבירת איסורי 'טאבו' ובלצחוק על דברים שאנשים אומרים לי שאסור לצחוק עליהם. אבל כל מי שמכיר אותי יודע שאיני גזען. כמי שמוצאו יהודי, אני מגנה את הגזענות במונחים החזקים ביותר, כמובן. הפסקתי להתבדח בנושאים הללו כי איני רוצה שייווצר בלבול כלשהו בנושא הזה. אני מתנער מריצ'רד ספנסר ומכל חבורת האידיוטים האומללה שלו. תמיד הייתי ועודני תומך איתן של היהודים ושל ישראל. אני מתנער מהלאומנות הלבנה ומהגזענות ותמיד התנערתי מהן".

יאנופולוס הוסיף שבזמן הופעתו על הבמה, לא יכול היה לראות את ההצדעות בקהל בשל "קוצר רואי חמור" שהוא סובל ממנו.

עובדת היותו של יאנופולוס קצר רואי בדרגה חמורה היא עניין ידוע שהוא דיבר עליו בעבר בראיונות. בתגובה לסרטון של באזפיד אף העלה לרשת אוסף קטעי וידיאו מהופעות שונות בהם הוא מרכיב משקפיים עבות-עדשות, מביט לתוך הקהל וממצמץ, הממחיש את העובדה הזו.

יאנופולוס הוא יהודי בריטי שחונך כנוצרי והומוסקסואל מוצהר, ובן זוגו הוא שחור. עובדות אלה, לצד היותו דובר מחונן ונטול פחד, מקשות על השמאל לתקוף אותו ומאפשרות לו לתקוף את הפרות קדושות של השמאל, ובראשן התנועה הפמיניסטית.

מאז השנה שעברה הוא מרבה להרצות באוניברסיטאות, ומעורר תגובות נגד קשות של השמאל הקיצוני, שמנסה להשתיק אותו, לפעמים תוך אלימות קשה. טוויטר סגר את החשבון של יאנופולוס בטענה שהסית נגד שחקנית שחורה, אך בפייסבוק יש לו כמעט 2.4 מיליון עוקבים.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה