הסנאטור צ'אק שומר
הסנאטור צ'אק שומרצילום: רויטרס

מנהיג המיעוט בסנאט האמריקני, הסנאטור היהודי מן המפלגה הדמוקרטית צ'אק שומר, מותח ביקורת חריפה על הנשיא האמריקני שאינו מקיים את הבטחת הבחירות שלו ופועל להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

"השנה מלאו חמישים לאיחוד ירושלים, אך אנחנו מתקרבים לסופה של השנה האזרחית וארה"ב טרם העבירה את השגרירות כפי שהבטיחה, או הבהירה את מחוייבותה הבלתי מתפשרת לבירת ישראל", אמר שומר.

הוא הוסיף כי "ההערות האחרונות של הנשיא טראמפ בנושא, מציגות חוסר החלטיות לגבי המעבר של השגרירות ומעוררות דאגה רבה".

לדברי שומר, "כמי שסבור שאין חולק על כך שירושלים היא בירתה המאוחדת של ישראל, אני קורא לנשיא לדאוג להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים בהקדם - כך שיהיה ברור שאנחנו עושים זאת לציון שנת היובל לאיחוד ירושלים - ומראים לעולם שארה"ב מובילה את סדר היום בעניין זה".

לפני קצת יותר משנה, הועברה בסנאט החלטה לפיה "ירושלים צריכה להישאר בירתה המאוחדת של ישראל תוך שמירת הזכויות של כל קבוצה אתנית ודתית".

ההחלטה אושרה לאחר שהנשיא טראמפ דחה שוב את החלטת הקונגרס משנת 1995 המחייבת את הממשל להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. כזכור, במסע הבחירות של טראמפ לנשיאות הוא הבטיח מספר פעמים כי יפעל "להעביר את השגרירות לבירת הנצח של העם היהודי - ירושלים".

בראיון למייק האקבי השבוע הסביר טראמפ כי הוא מעדיף "לתת סיכוי לחידוש יוזמות השלום בין ישראל והפלסטינים", לפני שהוא מתחיל לקדם את נושא העברת השגרירות.