הדרום
הדרוםצילום: פלאש 90

ביום ראשון דיווחנו על פוסט פייסבוק של גילה אבידן, כותבת פייסבוק ימנית אהודה, בו ציטטה מסר שקיבלה בצ'ט פרטי מתושבת באר שבע, בלי לזהות אותה בשמה.

הבאר-שבעית סיפרה על השתוללות ערבים במכוניות במהלך יום כיפור, ותיארה תחושות של פחד קיומי.

"בבאר שבע חלפו ביום כיפור עשרות מכוניות בווליום מטורף באין מפריע, מי יפריע להם? אני מרגישה שכבר לילדי לא יהיה מקום כאן בעוד מס' שנים", כתבה. בהמשך סיפרה על קורסים באוניברסיטה הפתוחים לערבים בלבד. "מה עושים? ממשיכים לכתוב בפייס?", שאלה. "תודה, אני באמת פוחדת.
"בכיתות של הבנות שלי בתיכון וביסודי לומדים ערבים (ואלו בתי ספר מעולים), השכונה של חמותי כבושה לחלוטין, ערבים וקומץ זקנות".

התגובות לפוסט של אבידן חיזקו את אמירותיה של הבאר-שבעית. "אני גרה בבאר שבע, ולצערי הבחנתי בכך מזמן, הבדואים כבשו את העיר", כתבה שוש. "הם נמצאים פה במסה אדירה בכל מקום, במסעדות, חנויות, משרדי ממשלה, בנקים, ואיפה לא???... ואני שואלת את עצמי, האם אני גרה בעזה?... נהגי האוטובוס הפנימיים כולם ערבים שמתנהגים בגסות ברוטליות כלפי האוכלוסייה המוחלשת שמשתמשת בקווים העירוניים. בקיצור מאד מאד לא נעים".

ביקשנו את תגובות המשטרה ועיריית באר שבע.

מהמשטרה נמסר כי היא "דוחה טענות אלה על הסף" וכי "מתקיימת אכיפה ממוקדת בבאר שבע וסביבתה באיזורים בהם נמצא כי ישנה ביריונות בכביש מכל סוג שהוא".

במהלך החודש החולף, אמרו לנו במשטרה, "נתנו למעלה מ-1,500 דוחות בגין עבירות של ביריונות בכביש והם משקפים יותר מכל את העשייה והנוכחות של השוטרים בכבישים, זאת לצד למעלה מ-250 כלי רכב שהורדו מהכביש עקב ליקויים שונים ולאחר שנמצאו שהם מסכנים את הנהגים ואת משתמשי הדרך האחרים, כל זאת באזורים המדוברים".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת ובכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לאפשר את שגרת החיים של האזרחים והתושבים".

תגובת דובר עיריית באר שבע לא הגיעה כלל.