השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בירך לאחר צאת החג על החלטת ארה"ב לפרוש מארגון אונסק"ו.

"כנשיא הוועד הישראלי לאונסק"ו הודעתי לפני שנה בדיוק על הפסקה מוחלטת של כל פעילות ישראלית מול הארגון. ההחלטה יושמה במלואה.

אונסק״ו הפך עצמו לבובה פוליטית של שונאי ישראל. אני מברך את הממשל האמריקני על ההתייצבות לצד האמת. מובן שעל ישראל להצטרף לפעולת הפרישה".

השרה איילת שקד הוסיפה, "ממשל טראמפ בהחלטה חשובה: כך ייעשה לארגון שפוגע במדינת ישראל ומתדלק בהחלטותיו השקריות והאנטישמיות את ארגון ה-BDS".

"פרישת ארה"ב הצפויה, היא צעד חשוב בקריעת מסיכת הצביעות מעל פני אונסק"ו. ישראל צריכה לפרוש גם היא ולבנות בחברון וירושלים", דברי השרה שקד.

ארה"ב הודיעה היום (חמישי) באופן רשמי כי החליטה לפרוש מארגון אונסק"ו של האו"ם שקיבל לאחרונה מספר החלטות אנטי-ישראליות.

"זוהי לא החלטה שהתקבלה בקלות", נכתב בהודעת מחלקת המדינה שפורסמה על ידי הדובר הת'ר ניוארט. "המהלך משקף את דאגותיה של ארה"ב מענייניו הכספיים של הארגון, הצורך ברפורמה וההטייה המתמשכת נגד ישראל".

באונסק"ו, ארגון בת של האו"ם, אמרו כי ההחלטה מהווה "הפסד למשפחת האומות המאוחדות ולפעולה בינלאומית משותפת".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך על החלטת הפרישה. "אונסק"ו הפך בשנים האחרונות לזירת ניגוח אנטי-ישראלית ושכח את תפקידו המקורי", מסר. "להחלטות ההזויות והמבישות שהתקבלו נגד ישראל יש השלכות, זהו עידן חדש באו"ם בו יש מחיר לאפליה האנטי-ישראלית". עוד הוסיף דנון כי "ארה"ב עומדת לצד ישראל ומובילה שינוי אמיתי באו"ם, הברית בינינו חזקה מתמיד".

גם שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, הגיב להחלטה ואמר: "הארגון התעורר הבוקר לתדהמה והלם מהחדשות, אבל כבר בראשית השנה הזהרתי את המנכ"לית ושגרירים רבים כי המשך קבלת ההחלטות האנטי ישראליות עלול להוביל לעזיבת ארה"ב את הארגון. אונסק"ו הפך עצמו בשנים האחרונות לארגון הזוי שאבד את דרכו המקצועית לטובת אינטרסים פוליטיים של מדינות מסויימות".

"עזיבת ארה"ב הופכת את הארגון לעוד יותר הזוי ואבוד", הוסיף שאמה הכהן. "אולי הזעזוע הזה יעורר מחשבות אמיתיות לרפורמות מקצועיות בארגון שיחזירו אותו לאיזון ולתחומי המנדט המקצועי שלו. ההחלטה בדבר עמדת ישראל תתקבל על ידי ראש הממשלה. המלצתי האישית לראש הממשלה הינה להיצמד לארה"ב ולפרוש במיידית מאונסק"ו - בכל מקרה כאמור ההחלטה תתקבל על ידי ראש הממשלה ששיקולים רחבים יותר באופן טבעי מונחים בפניו, והמשלחת בראשותי תיישם כל החלטה שתתקבל".

שאמה הכהן הוסיף כי "רוב הזכויות לגבי העזיבה של ארה"ב והנזק האדיר לארגון יהיו רשומים לעד על שם הפלסטינים, מי שתמך בקבלתם לארגון ומי שאפשר להם פעם אחר פעם להשתולל בהחלטות פוליטיות אנטי ישראליות".