אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הרשות לשיקום האסיר, אריה ביבי, התייחס היום (שבת) לחקירות המשטרה המתנהלות נגד יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי ואמר כי לא עבר שיקום מוצלח לאחר שחרורו מהכלא.

"השר אריה דרעי הוא דוגמא לשיקום לא מוצלח", אמר בתשובה לשאלה אודות שיקומו של דרעי.

ביבי הוסיף ואמר כי ״מכלל האסירים המשתחררים, 55% שבים לכלא. אך אם הם עברו את תכנית השיקום של הרשות לשיקום האסיר, מספר החוזרים קטן בכמחצית״.

עוד אמר כי "44% מכלל האסירים הם מהאוכלוסייה הערבית, בעוד משקלם בחברה עומד על כ-20%".
בתגובה לדברים אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי כי חבר הכנסת לשעבר אריה ביבי שכח את חבריו למפלגת קדימה שישבו מאחורי סורג ובריח, ומתחיל להטיף מוסר.

מלכיאלי הוסיף כי ידרוש את פיטוריו. "בכוונתי לפנות מחר (א׳) לגורמים הממונים על אריה ביבי, שר הרווחה חיים כץ ומנכ"ל המשרד אביגדור קפלן, ולדרוש את פיטוריו. חמור ביותר שעובד ציבור מתבטא באופן כמו חמור על שר נבחר ציבור בכדי לזכות בכותרות בתקשורת.

"דבריו החמורים של אריה ביבי על יו"ר ש"ס, שר הפנים הרב אריה דרעי, הם ניסיון פסול להתערב בחקירת משטרה, התערבות חמורה ומקוממת עד כדי זיהום החקירה ולכן הוא צריך להיות מודח מתפקידו מיידית. מנציב משטרה לשעבר מצופה להכיר ולכבד את חזקת החפות של כל אזרח. מצופה לתת למשטרה לעשות את עבודתה ולא לנסות לקבוע עבודות דרך התקשורת. לשר דרעי יש את חזקת החפות כמו לכל אזרח. חקירתו עדיין מתנהלת, ובעז"ה יצא ממנה בקרוב חף וזכאי מכל רבב של אשמה", הוסיף.