מעניק גיבוי. ארדן עם נתניהו
מעניק גיבוי. ארדן עם נתניהוצילום: Amit Shabi/POOL

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן התייחס הבוקר (ראשון) להודעה התוקפנית שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש נגד המשטרה והעומד בראשה.

בראיון לרשת ב' ציין ארדן כי צריך לבחון את הודעת נתניהו בהקשרה המלא, "ראש הממשלה פרסם את תגובתו לאחר שערוץ 2 פרסם מטעמו כמה פעמים אמור נתניהו להיחקר בקרוב ומתי בערך. אני לא בטוח שמקור הדיווח הזה הוא בהדלפה מהמשטרה, אבל צריך לזכור שזה ההקשר".

לדבריו, "התגובה הזו לא מאפיינת את היחסים בין נתניהו למשטרה. אני משתתף בעשרות ישיבות שאותן מוביל ראש הממשלה בנושאי אכיפה ואין שום בעיה בין המשטרה וראש הממשלה".

"נתניהו לא הטיל ספק ביושרו של המפכ"ל עצמו", טען ארדן, "יש כאן נקודה ספציפית שראש הממשלה מעלה ואני חושב שבצדק. חקירות בכלל וחקירות של אנשי ציבור בפרט, לא צריך שיתפרסמו בכלי התקשורת".

"הנושא של הדלפות מחקירות הוא נושא חמור", הדגיש ארדן. "לא בטוח שזה מהמשטרה אבל זה נושא שצריך לחקור. יש פה נושא חמור, בעל הסמכות הוא היועץ המשפטי לממשלה, שגם הוא אחראי על אמון הציבור יכול וצריך להורות על בדיקת הנושא הזה. אני דיברתי אתמול בלילה עם היועמ"ש וביקשתי ממנו לשקול בדיקה רחבה של הנושא הזה".

ארדן הצטרף גם לביקורת של נתניהו על העסקתו של יועץ התקשורת ליאור חורב בידי משטרת ישראל, "ליאור חורב ממשיך להביע את עמדותיו הפוליטיות בנושאים שעל סדר היום והמשך העסקתו במשטרה בתקופה רגישה שכזו פוגעת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".