אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: סופי גורדון, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד מוחמד ח'לף סטודנט בן 25 מטמרה שבגליל התחתון, הכולל עבורות של תמיכה בארגון טרוריסטי, הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.

על פי כתב האישום, ח'לף היה סטודנט באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם והחזיק חשבון ברשת החברתית FACEBOOK וב- INSTAGRAM.

ח'לף פרסם ברשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) דברי שבח, תמיכה ואהדה לחמאס, ל- אלכותלה אלאסלאמיה (תא סטודנטים המזוהה עם חמאס, וכן לארגון "מראבטאת" הפועל בהר הבית. כן פרסם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו ואף יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור.

כך למשל עולה מכתב האישום כי שלושה ימים לאחר הפיגוע בהר הבית בחודש יולי האחרון שבו נרצחו שני שוטרים, העלה החשוד תמונת גבר רעול פנים ברחוב ולידה כתב: "ירושלים בוערת, מלחמות ועימותים כעת בכל שכונות ירושלים. רעולי פנים מתפרסים ברחבי העיר. כל החזיתות בוערות. כל הארץ זועמת. נראה שהולך להיות לילה כביר בירושלים". כתב האישום מפרט עוד שבעה פרסומים כאלה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר כתב עו"ד יובל לביא כי "אופיים של הפרסומים שפרסם החשוד, תוכנם ומהותם, לאורך תקופה, מלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהחשוד. מדובר בפרסומים שזכו לתפוצה רחבה ואף בחלק מהמקרים לתגובות חיוביות ומעודדות. פרסומים שבחלקם שבחו ותמכו במעשי טרור ובחלקם הזדהו ותמכו בארגוני טרור. יתרה מזו, פרסומיו של החשוד נעשו בתקופה מתוחה ביותר מבחינה ביטחונית, בה התרחשו פיגועי טרור וכן על רקע הפרות סדר חוזרות ונשנות ברחבי המדינה".