צייץ. פולקמן
צייץ. פולקמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מתקפת ציוצים מתואמת? שלושה חברי כנסת מסיעת "כולנו" צייצו הבוקר (ראשון) בחשבונות הטוויטר שלהם ציוצי מחאה נגד המתקפה של ראש הממשלה אמש נגד המשטרה.

"אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך, בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות - הבעיה היא אצלך", צייצה ח"כ מירב בן ארי.

ח"כ רועי פולקמן צייץ ותהה, "מה אמורים להרגיש עשרות אלפי השוטרים עם ההתקפות הבלתי פוסקות על עבודתם? אמון הציבור זה החלק הקשה ביותר במערכת החוק מנהיגות אחראית צריכה לחזקו".

"קו אדום נחצה במתקפה על המשטרה ולא נאפשר זאת", הוסיפה ח"כ רחל עזריה. "המשטרה היא היסוד של בטחון האזרחים ושלטון החוק. עלינו לאפשר לשוטרים למלא את תפקידם נאמנה".

בהקשר זה יש להזכיר כי יועץ התקשורת ליאור חורב שעמד במוקד המתקפה של נתניהו נחשב לדמות קרובה לשר האוצר משה כחלון, ולמי ש"לוחש על אוזנו" של כחלון.

מתקפת הציוצים לא נותרה ללא תגובה. סגנית יו"ר הכנסת נאוה בוקר הגיבה לביקורת שמתחה ח"כ מירב בן ארי על ראש הממשלה נתניהו, "ח"כ בן ארי, התנצלי או תתפטרי! דברייך הם דוגמה מושלמת לגייס חמישי. מוטב שתשקלי אם מקומך הטבעי הוא בקואליציה או באופוזיציה. הבעיה היא ההתערבות הבוטה והמוטה בתהליך שהוא תקין לחלוטין. אתם, שהדמוקרטיה היא נר לרגליכם, תאלצו, לצערכם, להמתין בסבלנות לפיצוץ הבלון שניפחתם".

אמש פרסם כאמור נתניהו פוסט בו תקף את המשטרה בעקבות מה שהגדיר "צונמי ההדלפות" מהארגון, אשר החל לטענתו עם כניסתו של היועץ האסטרטגי ליאור חורב לעבוד עבור המשטרה.

"כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה", כתב נתניהו בפייסבוק, "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".

"הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו", נמסר. "כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".